Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این قسمت به سراغ فرزانه فصیحی، دونده ایرانی در المپیک توکیو می رویم.

فرزانه فصیحی، متولد 13 دی ماه 1371 در شهر اسفهان است. او که از سال 138 ازدواج کرده است و متاهل است، در یک خانواده ورزشکار به دنیا آمد. برادرش مربی شطرنج و پدرش نیز سابقه حضور در مسابقات والیبال را داشته است. فصیحی در کودکی ورزش را با زیمناستیک آغاز کرد اما پس از حضور در مسابقات دوی مدارس، تصمیم می گیرد که در رشته دو و میدانی به فعالیت حرفه ای خود ادامه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدال ها و رکوردشکنی ها

فرزانه فصیحی در سال 2016 مدال نقرهه بخش تیمی رشتهه دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را در دوحه قطر کسب کرد.

او همچنین در سال 2018 در مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا در تهران، مدال برنز دوی 60 متر را از آن خود کرد.

فرزانه فصیحی در سال 2018 به بازی های آسیایی جاکارتا دعوت نشد، اتفاقی که باعث شد روحیه او به شدت تعضیف شود و حتی به خداحافظی از ورزش حرفه ای نیز فکر کند. او پس از عدم دعوتش به بازی های آسیایی در اینستاگرام خود نوشت:

به خداحافظی از ورزش حرفه ای و پیست های دوومیدانی فکر میکنم
با نگاهی که نومیدانه بر مدال هایم خیره مانده است…
قهرمانی و کسب مدالهای رنگارنگ سکوی پرتابی نبود.
متاسفم برای زمان های از دست رفته و بهترین روزهای عمرم

اما او  به رکوردشکنی نیز معروف است. فرزانه فصیحی سریع ترین دونده دختر ایرانی است. او در سال 1399 در مسابقات باشگاهی ایران در دوی 100 متر موفق شد در لباس تیم سپاهان رکورد 11 ثانیه و 68 صدم ثانیه را بزند و رکورددار ایران شود.

رکورد دوی 60 متر ایران نیز برای فرزانه فصیحی است. او ابتدا در صربستان موفق شد 60 متر را در 7 ثانیه و 29 صدم ثانیه طی کند و رکورد ایران را بشکند. چیزی نگذشت که در مسابقات داخل سالن استانبول رکوردش را بهبود بخشید و به 7 ثانیه و 25 صدم ثانیه رسید.

المپیک توکیو - 2020

فرزانه فصیحی موفق شد با با هماهنگی کمیته ملی المپیک، با استفاده از بند یونیورسالیتی سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند تا در مسابقات 100 متر زنان المپیک توکیو شرکت کند.

مطمئنا شانس مدال آوری او در توکیو بسیار پایین است و قطعا کسی از او توقع کسب مدال ندارد، اما امیدواریم که این دختر شایسته ایرانی نمایشی درخور ارائه دهد و از عملکرد خود در این مسابقات راضی باشد.

ساعت بازی های فرزانه فصیحی در توکیو: جمعه 8 مرداد 1400 ساعت 4:30 صبح تا 8 (به وقت ایران)

 

اخبار داغ 

این زن با شورت بدن نما در المپیک جنجال کرد + عکس امیر قلعه نویی مقابل دوربین طرفداری: به دغدغه های مردم رسیدگی کنید، در حق نسل جوان جفا شده است برترین های قرن با مجتبی محرمی: آندرانیک اسکندریان الگوی من بود؛ ناصر محمدخانی همان کارهای مسی را می کرد کیمیا علیزاده و در آغوش گرفتن ناهید کیانی پس از برد مقابل او / عکس عجیب اما واقعی پس از 49 سال؛ آمریکا روز اول المپیک را بدون مدال به پایان رساند واژه کیه لینی وارد دایره لغات زبان آلمانی شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فرزانه فصیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم

مربی رده‌های سنی اسکواش ایران درمورد سطح ورزشکاران گفت: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین رنکینگ و سطح را دارد. نمی‌توانیم خیلی به قهرمانی فکر کنیم زیرا سطح ورزشکاران ما در آن حد نیست و کار در این سنین را به تازگی شروع کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مستانه کریم‌پور در خصوص روند پیش روی تیم‌های اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا رده‌های سنی اظهار کرد: در حال حاضر مرحله اول اردوی آماده‌سازی برای شرکت در قهرمانی آسیا پاکستان در جریان دارد که ۲۲ نفر از رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال در شهر تبریز، مشغول تمرین هستند. تکنیک و آمادگی جسمانی از مقادیر مهمی است که روی آن تمرکز داریم و نهایتا طبق سهمیه‌ای که فدراسیون اعلام کند، تعدادی از بازیکنان را اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: تعداد بازیکنان در اردو زیاد است و به همین منظور به خانم‌ها طوفانی، حقیقی، هاشمی و تقوی در این اردو ما را همراهی می‌کنند. البته سه یا چهار نفر از شرکت کنندگان که در اردو به آمادگی آن‌ها از بقیه پایین‌تر باشد، حذف خواهند شد. قبلا در اردوها تعداد کمتری دعوت می‌شدند و این اولین بار است که از رتبه یک تا شش را برای اردو دعوت کردیم. بازیکنان رده سنی ۱۹ سال نیز در اردوی دیگری در شهر یزد، مشغول تمرین هستند. اردوی بعدی برای این نفرات نیز احتمالا ارومیه باشد و پس از آن هم در تهران یک اردو خواهیم داشت که بعد هم به پاکستان اعزام شویم. هدف بلند مدت ما کسب جایگاه و مناسب در آسیا است.

مربی ملی اسکواش با اشاره به سطح بازیکنان ایرانی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین رنکینگ و سطح را دارد. نمی‌توانیم خیلی به قهرمانی فکر کنیم زیرا سطح ورزشکاران ما در آن حد نیست و کار در این سنین را به تازگی شروع کردیم. برای مسابقات قبلی که به چین رفتیم، موفق به صعود یک رده‌ای شدیم و حالا هم تلاش می‌کنیم دو رده دیگر بتوانیم بالا برویم. زمانی که خودم بازی می‌کردم، توان رقابت با خارجی‌ها را نداشتیم، اما حالا می‌بینم که اگر بچه‌ها شکست بخورند هم از حریف‌های سطح بالا و سخت است.

وی در مورد مربیان ملی ایران خاطرنشان کرد: ۱۲ سال در تیم ملی فعالیت داشتم و مثل برخی از مربیان، خارج از کشور تعلیم دیدم. مربیان دیگری مثل من در خارج آموزش دیدند و حالا به ایران آمدند که به بالا بردن سطح ورزشکاران خیلی کمک می‌کند زیرا روند اروپایی را پیش می‌گیریم و قطعا پیشرفت زیادی خواهیم داشت. اگر فدراسیون بتواند برای مربیان دوره‌های برون مرزی مناسب را بیشتر برگزار کند و یا مربیانی را به ایران بیاوریم، این روند پیشرفت متوقف نخواد شد. در این اردو نیز باید تشکر ویژه‌ای از میزبانی تبریز داشته باشم. فکر می‌کنم اگر همه شهرستان‌ها به این شکل میزبانی کنند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 749245

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک