Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته سرپرست اداره گمرک خرمشهر از رفع ممنوعیت تردد خودروهای بالای 2500 سی سی خارج از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند خبر داد.

حسن غیبی روز شنبه گفته بود: مالکان این خودروها می‌توانند از روز دوم مرداد ماه برای اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه و پس از سپری کردن مراحل قانونی خودروی خود، از مرخصی خارج از محدوده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودروهای اروندی در سال مجموعا ۲ ماه می‌باشد که شرایط استفاده از آن در ۲ نوبت یک ماهه امکان پذیر است، افزود: لازم است بین این ۲ نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد. دریافت کنندگان مرخصی می‌توانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.

به گزارش فارس این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که تصمیم ‌گیری در این رابطه از اختیارات هیات وزیران بوده و نیاز به مصوبه دولت دارد. هیات وزیران پیش از این در اسفند سال 93 دولت مصوب کرد که تردد خودروهای با قدرت موتور بالای 2500 سی سی به خارج از مناطق ازاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی ممنوع است.

بنابراین هنوز مصوبه جدیدی برای رفع ممنوعیت وجود ندارد و سرپرست گمرک خرمشهر معلوم نیست، به استناد کدام قانون و مصوبه نسبت به ترخیص خودروها اقدام کرده است. آیا مصوبات داخلی استان خوزستان می‌تواند مغایر مصوبات ملی و هیات وزیران عمل کند؟ 

پیشتر نیز گمرک قشم و کیش درخواست‌های مشابه برای رفع ممنوعیت و برقراری امکان تردد را به رئیس کل گمرک منعکس کرده بودند که ستاد مرکزی گمرک به آن واکنش نشان داده بود.

 آخرین بخشنامه‌های گمرک نشان می‌دهد، دستور جدیدی صادر نشده و همچنان ممنوعیت گفته شده پابرجاست. علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این زمینه بنا به درخواست برخی گمرکات آورده است: بنا به مصوبه هیات وزیران تردد خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی و با پلاک مناطق ازاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی به خارج از این مناطق ممنوع است.

با این اوصاف بهتر است مسئولان گمرک نسبت به این مسئله پاسخگو باشند و در صورتی که این ممنوعیت برداشته شده شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مناطق ازاد ممنوعیت مصوبه هیات وزیران گمرک خرمشهر گمرک خرمشهر هیات وزیران 2500 سی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از برقراری ممنوعیت های ترددی در محدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان خبر داد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان در محدوده صادقیه، محدودیت های ترددی ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره جزئیات ممنوعیت های ترددی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب خیابان اشرفی اصفهانی از تقاطع سازمان آب به سمت میدان صادقیه،  بلوار آیت الله کاشانی به سمت شرق از تقاطع اباذر و خود میدان صادقیه به سمت غرب ممنوعیت ترددی داریم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

مومنی گفت: در حال حاضر رانندگانی که در خیابان اشرفی اصفهانی مسیر شمال به جنوب هستند؛ می توانند از خیابان سازمان آب به مسیر خود ادامه دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که در خیابان آیت الله کاشانی به سمت شرق هستند؛ می‌توانند از تقاطع اباذر به خیابان شهید سلیمی جهرمی شده و در بلوار فردوس ادامه مسیر دهند.

وی افزود: مسیر جنوب به شمال خیابان اشرفی اصفهانی  از صادقیه به سمت شمال باز است و شهروندان می توانند تردد کنند. 

مومنی از صبوری شهروندان تشکر کرد و از آنان خواست تا پایان این مراسم با پلیس همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟