Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین روز مرداد ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر شاهد احمدلو بازیگر سریال «گاندو» پیرامون داستان‌های حقیقی این سریال اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - سومین روز مرداد ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر شاهد احمدلو بازیگر سریال «گاندو» پیرامون داستان‌های حقیقی این سریال اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدلو: «گاندو» یک اثری خنثی نیست/افشار باعث موفقیتم در نقش جاسوس شد

بازیگر سریال «گاندو» گفت: جواد افشار به عنوان کارگردان توضیحات کاملی پیرامون داستانهای حقیقی این اثر برای ما تعریف کرد و همین عاملی بود که به شخصه به نقش نزدیک تر شوم.

شاهد احمدلو در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، اگر اتفاق خاصی نیفتد این فیلم سینمایی که هنوز نام مشخصی برایش در نظر گرفته نشده را برای چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می کنم، امیدوارم هرچه سریعتر شر کرونا کنده شود و ما بتوانیم در شرایطی ایده آل شاهد برگزاری این جشنواره با همان شور و حال قدیم باشیم. این اثر با مضمون اجتماعی ساخته شده و به زودی اطلاعات تازه ای از آن منتشر خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

***فیلمنامه گاندو درست و بدون ایراد نوشته شده است

وی درباره حضورش در سریال «گاندو» اظهار کرد: در ابتدا به دلیل علاقه و ارادت خود به جواد افشار بازی در این سریال را قبول کردم، وی از همکاران قدیمی و خوب من است و بدون شک حضور جواد افشار  مهمترین معیار من برای حضور در این اثر است. دومین عاملی که مرا به حضور فصل دوم گاندو جذب کرد فیلمنامه درست و بدون ایراد اثر به نویسندگی آرش قادری است. 

بازیگر سریال «گاندو» در همین رابطه تاکید کرد: گاندو در فصل اول خود با موفقیت و اقبال مردمی روبرو شده بود، این اثر بنا به سابقه خوب و همچنین نگاه ملی خود توانسته در میان مخاطبان جای خود را پیدا کرده و در فصل دوم هم این رویه را ادامه دهد. وقتی بازی در این اثر به من پیشنهاد شد با در نظر گرفتن عوامل فوق و همین طور علاقه به همکاری با مجتبی امینی و موسسه شهید آوینی به سرعت این پیشنهاد را قبول کردم. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

ضرورت توجه به پیام‌‌های مهم نهفته در هفته «امامت و ولایت»

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: دشمنان اسلام همواره به دنبال فقته انگیزی هستند آن‌ها تلاش دارند تا از واقعه غدیر خم در جهت منافع خود بهره برداری کنند و بین مسلمانان فاصله ایجاد کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند لذا نام گذاری هفته‌ای به نام ولایت و امامت در راستای نابودی اهداف دشمنان شکل گرفته است.

حجت الاسلام عبد‌العلی گواهی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون اهمیت دهه امامت و ولایت گفت: مدت زمان عید قربان تا عید غدیر خم را دهه ولایت و امامت نامگذاری کردند تا بدین وسیله به احیاء و بازسازی فرهنگ غدیر بپردازیم و تدبری داشته باشیم پیرامون جایگاه غدیرخم.

***اهمیت غدیر در استحکام هفته امامت و ولایت

وی در همین راستا ادامه داد: دشمنان اسلام همواره تلاش دارند تا نام غدیر را کم رنگ کرده و فسلفه وجودی این عید بزرگ را از اذهان عمومی پنهان نگهدارند، لذا باید هوشیارانه عمل کرد و این فرصت را از دشمنان صلب کرد در عین حال غدیر را به عنوان یک ظرفیت مورد بهربرداری قرار داد و به اتحاد بین مسلمانان به عنوان ابرازی تاثیر گذار نگاه کرد.

گواهی به توصیف عید غدیر پرداخت و ابراز کرد: عید غدیر سر چشمه شکوفایی است و حقایقی برای مسلمانان در خود نهفته دارد، «پیامبر اکرم (ص)» در آخرین حج خود بنا بر تاکید پروردگار برای تکمیل رسالت خود در منطقه‌ای به نام غدیر تمام حجاج را جمع کردند و پس از بیان خطبه‌ای به توصیف «امیرالمومنین (ع)» و دستورات پروردگار در جهت معرفی ایشان به عنوان، ولی و امام جامعه اسلامی پرداختند بدیدن ترتیب «خاتم النبیین (ص) » رسالت خود را تکمیل کردند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی دستور خداوند بر «پیامبر اکرم (ص)» را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: در کتاب الغدیر به خوبی به دستور خداوند متعال خطاب به «پیامبر اکرم (ص)» به منظور معرفی «امیرالمومنین (ع)» پرداخته شده در زمانی که ۱۱۰ نفر از صحابه این رویداد‌ها را ثبت کردند و بسیاری از مردم نیز شاهد معرفی، ولی بعد «خاتم النبیین (ص)» بودند با «امیرالمومنین (ع)» پیمان بستند، «پیامبر اکرم (ص)» «امیرالمومنین (ع)» رابر بالای جهاز شترانی که به کوه مبدل شده بود بردند و ایشان را ولی جامعه اسلامی معرفی کردند تا رسالت را تکمیل کرده باشند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

ورود افراد غیر متخصص به حوزه نشر/بروز سوژه‌های پرفروش، اما آسیب‌زا در حوزه ادبیات

یک نویسنده کتاب گفت: برخی از ناشران امروز تنها به دنبال سود‌های اقتصادی هستند و با هر نویسنده‌ای کار نمی‌کنند به همین دلیل است که نویسندگان در حاشیه قرار می‌گیرند و در برخی موارد ناگزیر می‌شوند تا نویسندگی را به عنوان شغل دوم انتخاب می‌کنند.

اسماعیل امینی در گفت‌وگو با کیزان پیرامون برخی سیاست گذاری‌ها در مورد نویسندگان گفت: فرهنگ نشر به دست کسانی افتاده است که در این حوزه تخصص ندارند، تعداد ناشرانی که خود نویسنده هستند و در عرصه نویسندگی و تولید صاحب سبک هستند انگشت شمار است.

وی در همین راستا ادامه داد: برخی از ناشران امروز تنها به دنبال سود‌های اقتصادی هستند و با هر نویسنده‌ای کار نمی‌کنند به همین دلیل است که نویسندگان در حاشیه قرار می‌گیرند و در برخی موارد ناگزیر می‌شوند تا نویسندگی را به عنوان شغل دوم انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی آخرین کتب‌ منتشر شده از انتشارات سوره مهر اینجا کلیک کنید

این نویسنده پیرامون شیوع ابتذال در عرصه ادبیات بیان کرد: شیوع سطحی نگری در نویسندگان برای تن دادن به نوشتن کتاب‌هایی که ارزش اقتصادی را برای ناشران و تولیدکنندگان کتاب به دنبال دارد واقعیت تلخ این روز‌های نشر است، این روند تنها بها دادن به سوژه‌های پرفروش آسیب‌زا است.

امینی پیرامون نویسندگانی که آثارشان طی مدت زمان طولانی در صف انتشار باقی می‌ماند ابراز کرد: تعداد نویسندگانی که کتاب‌های بسیاری را تولید کرده و آثارشان در صف انتشار مانده زیاد است چراکه ناشران گرانی کاغذ را بهانه‌ای برای کم‌کاری خود کرده‌اند و تن به فعالیت فرهنگی و آثار فاخر نمی‌دهند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام /

 

برچسب ها: دین و اندیشه ادبیات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا دین و اندیشه ادبیات اینجا کلیک کنید بازیگر سریال پیامبر اکرم برای مشاهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهدی شفیعی تهیه کننده «رخنه» درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه رو می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به این که کلیت موضوع سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع است، افزود: این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از آنتن شبکه یک سیما تماشایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه ۷ اردیبهشت)
  • اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی گل‌محمدی؟!
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین