Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت توانیر در خصوص آخرین وضعیت شبکه برق کشور اطلاعیه ای صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت توانیر در خصوص آخرین وضعیت شبکه برق کشور اطلاعیه ای صادر کرد. متن این اطلاعیه بدین شرح است:

"به اطلاع می رساند هم اکنون نیروگاه های کشور با تمام توان در حال فعالیت می باشند. با این حال  با توجه به افزایش شدید دمای هوا و تداوم این شرایط در اکثر نقاط کشور، در کنار تمام فعالیت های صورت گرفته، همچنان نیازمند همکاری مردم در کاهش مصرف برق هستیم  تا از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو از آحاد مردم عزیز کشور درخواست می کنیم که با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (12 الی 18) به میزان تنها 20 درصد، فرزندان خود در صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از بروز خاموشی برق جلوگیری نمایند.

خاطرنشان می سازد که با انجام توصیه های ذیل، رسیدن به کاهش 20  درصدی به سادگی قابل دستیابی است.

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

1-  درساعت های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.

2- در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را  بالاتر از 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.

3- هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم.

4- استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم.

5- خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

در پایان از همراهی صمیمانه تمامی هموطنان سپاسگزاری می نماید."

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر توانیر مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود