Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داریم و پیش بینی من این است تا آخر هفته آینده همین شرایط را در تهران خواهیم داشت و بعید است به سمت تنزل شاخص‌ها حرکت کنیم. بعید می‌دانم به سرعت، شاهد تغییر رنگ بندی کرونایی در تهران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن کرونا می‌تواند رنگ بندی تهران را در چند روز آینده تغییر دهد، گفت: تزریق دوز اول واکسن تغییر چندانی در فرایند بیماری کرونا ایجاد نمی‌کند چرا که موثرترین زمان اثربخشی هفته دوم بعد از تزریق واکسن است، به همین دلیل این اقدام تاثیر آنی ندارد.

 بیماران کرونایی تهران به مرز ۹ هزار نفر رسید

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به روند بیماری کرونا در تهران اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار تهران (تا صبح امروز) تعداد بیماران ما به ۸ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافت که از این تعداد تقریبا بیماران جدیدی که در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه کردند حدود ۱۵۵۰ بیمار بوده است که ۱۸۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

زالی بیان داشت: میزان ترخیص ما در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۰۰ بیمار بوده که در مقابل ورودی‌های جدید عقب هستیم و به عبارتی به تراز ما در این زمینه منفی است، اگر تعداد ترخیص شدگان از تعداد بستری‌ها  پیشی بگیرد، شرایط مناسب تر و مطلوب تر خواهد بود.

 گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال بیشترین بستری‌های کرونایی تهران

وی افزود: در حال حاضر بیشترین بستری ما را گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال یا به عبارتی گروه‌های غیر واکسینه تشکیل می‌دهند.

کد خبر 616671 برچسب‌ها كرونا در ايران علیرضا زالی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران علیرضا زالی تهران بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت