Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زمین‌های اوقافی اداره اوقاف در کاشان بیش از یازده سال است که به‌صورت اجاره‌ای در اختیار اداره ورزش و جوانان این شهرستان قرار دارد.
حالا پس از چندین سال که اداره ورزش و جوانان اجاره‌ای پرداخت نمی‌کرد اداره اوقاف و امور خیریه با کمک ضابطان قضایی دادگستری ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان کاشان را مهروموم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان با حکم دادگستری


جعفر بزمیان مسئول روابط‌عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان درخصوص پلمب ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: طبق حکمی که اوقاف داشت با هماهنگی دادستانی ساختمان اداره ورزش و جوانان کاشان را پلمب کردند، ما هم به‌دنبال فک‌پلمب هستیم.

او افزود: ساختمان اداره ورزش و جوانان، ورزشگاه تختی و زمین‌های اطراف آن اوقافی‌ است و طبق دستورالعمل‌های اوقاف در حال بازپس‌گیری هستند و حکم داده‌اند ساختمان باید تخلیه شود.

مسئول روابط‌عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان این ساختمان و زمین‌های اطراف را ورزشی و غیرقابل تغییر کاربری دانست و خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان سالیان زیادی اینجا مستقر است، این ساختمان‌ها کاربری ورزشی دارد و نباید تغییر کاربری پیدا ‌کند.

زمین‌های اوقاف در انحصار اداره ورزش و جوانان


حجت الاسلام اصغر توسلی معاون حقوقی اوقافی اداره کل اوقاف استان اصفهان درخصوص درگیری‌های بین ادارات اوقاف و ورزش و جوانان کاشان به خبرنگار ما گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون اداره ورزش و جوانان قراردادی با اداره اوقاف امضا نکرده و از همان سال تا به الان هیچ اجاره‌ای هم پرداخت نکرده است.

او افزود: سال ۱۳۹۷ رای قطعی دادگاه با تایید تخلف اداره ورزش و جوانان صادر شد که با اعتراض آن‌ها پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت و آنجا هم رای تایید شد.

معاون حقوقی اوقافی اداره کل اوقاف استان اصفهان درباره اقدامات اداره اوقاف برای رفع این مشکل اظهار کرد: هدف ما این بود که قضیه را حل کنیم، همچنین جلسات متعددی با مدیرکل سابق و فعلی ورزش و جوانان استان برگزار کردیم تا راهکاری بیندیشم که مشکلی برای جوانان ورزشکار شهرستان پیش نیاید.

اداره اوقاف زمین چهار هزار متری را می‌خواهد


حجت‌الاسلام توسلی از همکاری نکردن اداره ورزش و جوانان کاشان گفت و یادآور شد: اداره ورزش می‌خواست اجاره ندهد و زمین‌ها در اختیارش باشد، چندین‌ بار جلساتی با آن‌ها برگزار و اعلام کردیم فعلا با ساختمان اداره و سالن ورزشی کاری نداریم؛ اما چهار هزار متر زمینی را که بلااستفاده است به ما برگردانید تا در آن طرح مدنظرمان را اجرایی کنیم؛ اما باز هم همکاری نکردند.

او در ادامه بیان کرد: مردم شکایت دارند چون اداره ورزش، می‌تواند مقداری از هزینه‌های دریافتی‌ اش را بابت اجاره بپردازد ولی چنین کاری نمی‌کند.

معاون حقوقی اوقافی اداره کل اوقاف استان اصفهان افزود: ۲ ماه گذشته حکم اجرایی را از دادگستری گرفتیم، با وساطت دادگستری یک ماه به اداره ورزش فرصت دادیم تا مشکل را حل کنند، اما در طول این مدت هیچ‌گونه اقدامی نکردند.

حجت‌الاسلام توسلی این مشکل را قابل حل دانست و افزود: راهکار قانونی در اختیار ما قرار دارد و می‌توانیم با شرایط قانونی حاکم در اوقاف این اماکن را به آن‌ها اجاره دهیم؛ اما اداره ورزش و جوانان رویه خودش را پیش گرفته است.

به جای اجاره دادن اجاره می‌گیرند

معاون حقوقی اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجاره دادن این زمین‌ها توسط اداره کل ورزش و جوانان کاشان به غیر، خبر داد: حق و حقوق موقوفه درحال اجحاف شدن است، پس از یازده سال دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم، نه‌ تنها اجاره را نمی‌پردازند بلکه خودشان با هزینه‌های بسیار بالا آن را به دیگران اجاره می‌دهند و زمین چهار هزار متری را به پارکینگ تبدیل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام توسلی در ادامه یادآور شد: ما این زمین‌ها را برای بهره‌مندی ورزشکاران شهرستان در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده‌ایم تا جوانان در آرامش به ورزش سالم بپردازند. حالا هم اعلام می‌کنیم به‌شرط توافق منطقی می‌توانیم قضیه را حل و مشکل را برطرف کنیم. ما حق و حقوق زمین‌های وقفی را می‌خواهیم.

او در پایان صحبت‌هایش از خواسته اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت و اظهار کرد: درخواست ما یک قرارداد چندساله با اداره ورزش و جوانان برای ساختمان اداری و در اختیار گرفتن زمین چهار هزار متری بلااستفاده و همچنین تعهدی از سوی آن‌ها است تا مشکلات حل شود.

ماجرایی که برای اداره ورزش و جوانان شوخی بود!

محمدحسین تقوایی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان درباره پلمب ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: نه تنها ساختمان اداره ورزش بلکه تمام خیابانی که ساختمان اداره ورزش و جوانان و زمین‌های ورزشی در آن قرار دارد وقفی‌ است.

او افزود: چندین سال است اداره اوقاف از مقام قضایی دستور گرفته که این ساختمان را تخلیه کند، اما اداره ورزش از این کار ممانعت می‌کند و این دستور را شوخی گرفته است. دو سالی‌ است حکم قرمز آمده و اعلام شده که تخلیه کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان افزود: سرانجام رای تجدیدنظر و شکایات منجر به این شد که طبق دستور ظرف ۲۴ ساعت محل را تخلیه کنند، در نهایت پس از اینکه تخلیه نکردند روز شنبه مقام قضایی با مامور برای پلمب کردن ساختمان در محل حاضر شدند.

تقوایی گفت: ورزش و جوانان دست به دامان فرماندار شده است، اما وقتی مقام‌ قضایی دستوری صادر می‌کند او هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

آتشی که دامان خبرنگار را گرفت

او در پاسخ به این سوال که ماجرای درگیری نیروی‌انتظامی با خبرنگار خبرگزاری ایرنا چه بوده، گفت: خبرنگاری که در صحنه حاضر شده از مقام قضایی و نماینده دادستانی عکس می‌گیرد که به او تذکر داده می‌شود، پس از اینکه توجه نکردند نماینده دادستانی اعلام می‌کند دوربین او را مصادره کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشان در پایان گفت: دوربین خبرنگار در ابتدا اخذ شد و پس از اینکه مشخص شد خبرنگار است پس داده شد، البته دوربین خسارت دیده است. هرچه این قضیه و اتفاقات پیرامون این حادثه ادامه پیدا نکند بهتر است.

دوربینِ شکسته و دستانِ بسته

سعید صادقی مقدم خبرنگار حاضر در محل ساختمان اداره ورزش و جوانان در زمان پلمب درباره درگیری نیروی‌انتظامی گفت: مثل اینکه افرادی قبل از من با گوشی موبایل تصاویری گرفته بودند به‌ همین دلیل برخوردشان با من هم جدی شد.

او توضیح داد: ضابطان قضایی درحال پلمب اداره ورزش و جوانان بودند که از آن صحنه عکس گرفتم، ماموران انتظامی بدون اینکه سِمَت من را بپرسند اولین کاری که کردند دوربین را با برخورد بدی از من گرفتند.

صادقی مقدم ادامه داد: من ممانعتی برای تحویل دوربین نکردم اما به‌ دلیل سهل‌انگاری شان دوربین به زمین افتاد و شکست، خیلی محترمانه به کارشان اعتراض و خودم را معرفی کردم، حتی اجازه ندادند کارت خبرنگاری‌ خود را نشان دهم.

بازداشت و تشکیل پرونده برای خبرنگار

این خبرنگار ادامه داد : مرا بازداشت کردند و به دادسرا بردند، جرمی مرتکب نشده‌ام تا این کار را با من بکنند اما در نهایت در خصوص این اتفاقات برایم تشکیل پرونده دادند. من هم موضوع خسارت دوربین را مقابل بازپرس مطرح کردم و حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه می‌شود.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره ورزش و جوانان کاشان اوقاف و امور خیریه ساختمان اداره ورزش و جوانان اداره ورزش و جوانان کاشان ساختمان اداره ساختمان اداری استان اصفهان اداره اوقاف حجت الاسلام چهار هزار زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد

پرهیزگاربخشدار خضرآباد با اشاره به اهتمام جدی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی گفت: راه‌اندازی و احداث اماکن ورزشی در همه نقاط، زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ ورزش همگانی، سلامت و تندرستی مردم است و بی‌شک افزایش سرانه ورزشی این منطقه موجب ارتقای سطح سلامت و تندرستی اهالی ورزش دوست می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه ورزشی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوبات سفر نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ به بخش خضرآباد، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان اشکذر هزینه خواهد شد.

پرهیزگار ادامه داد: زمین چمن مصنوعی شهید امینی برای استفاده مشترک جوانان روستا‌های مرزانک، دربرز و کمال آباد ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است