Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور با حضور ۱۸ تیم برگزار شد که تیم های ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ بودند که سرانجام تیم چوکا نیز از این مسابقات سقوط کرد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که نسبت به ۲ نماینده دیگر نتایج بهتری را کسب کرد، سرانجام در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت که به طور حتم این جایگاه به هیچ وجه زیبنده این تیم قدیمی و پرطرفدار نیست و همچنین هواداران ملوان انتظارات بیشتری از تیم خود داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در پایان این رقابت ها با انجام ۳۴ مسابقه ، ۱۲ پیروزی ، ۱۰ مساوی و ۱2 باخت کسب کرد که در نهایت با ۳۰ گل زده و ۳۰ گل خورده، ۴۶ امتیاز کسب و در رتبه یازدهم جدول رده بندی لیگ دسته اول کشور قرار گرفت.

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در این رقابت ها، که از ابتدای فصل با مشکلات مدیریتی و کادرفنی همراه بوده، ضعیف ترین نتیجه را در بین نمایندگان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور کسب کرد و سرانجام به رقابت های لیگ دسته دوم سقوط کرد تا امتیاز دسته یکی این تیم به راحتی از دست رود.

چوکایی ها در پایان رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول کشور با انجام ۳۴ مسابقه ، هفت پیروزی ، ۱۳ تساوی و ۱۴ شکست کسب کردند که ۲۹ گل در طول مسابقات به ثمر رسانده و ۴۴گل دریافت کردند و در نهایت با کسب ۳۴ امتیاز در رتبه شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت تا وداع تلخی با لیگ دسته اول داشته باشد.

تیم فوتبال چوکا تالش با انتخاب کادرفنی ضعیف گام به این رقابت ها گذاشت که مسئولان این تیم مجبور شدند در همان هفته های ابتدایی، کادر فنی خود را تغیر دهند که البته این امر سودی نداشت و مسئولان این باشگاه تا پایان رقابت ها، چهار بار سرمربی خود را تغییر دادند.

اما تیم فوتبال شهرادری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان ۲ چهره متفاوت در لیگ دسته اول داشت چون در دور رفت بسیار قدرتمند ظاهر شد اما در دور برگشت بسیار ضعیف در قابت ها حضور یافت و حتی یکی از گزینه های سقوط از این مسابقات  بود.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در پایان دور رفت این رقابت ها در کمال تعجب و در حضور تمامی تیمهای متمول ، قدیمی و قدرتمند، عنوان قهرمانی نیم فصل را به اختصاص داد اما مشکالت مالی و همچنین جدایی کادرفنی و چند بازیکن، صدمه بزرگی به این تیم وارد کرد.

از سوی دیگر با توجه به نتایج بسیار ضعیف دور برگشت، اگر امتیازات دور رفت نبود، بی شک شهرداری بندرآستارا یکی از گزینه های سقوط از این رقابت ها محسوب می شد اما در نهایت این تیم توانست سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کند.

شهرداری آستارا در پایان رقابت های لیگ دسته اول کشور، از مجموع ۳۴ مسابقه ، ۱۲ پیروزی ، پنج مساوی و ۱۷ شکست کسب کرد که در جریان این رقابت ها ۳۵ گل به ثمر رساند و ۴۳ گل نیز دریافت کرد و با ۴۱ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

اما تعدادی از کارشناسان در خصوص نتایج کسب شده توسط نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول را ، راضی کننده ارزیابی نکردند و مهمترین دلیل را ، ضعف مالی و ضعف مدیریت و کادرفنی عنوان کردند.

طرفداران به کادرفنی جوان ملوان فرصت بیشتی بدهند

امید هرندی یکی از کارشاسان خبره و باسابقه فوتبال گیلان و کشور در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به رتبه نمایندگان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول، به طور حتم نتایج آنان نمی تواند راضی کننده باشد.

دروازبان و کاپیتان اسبق تیم فوتبال منتخب گیلان به نتایج تیم ملوان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نیروهای جوان و بومی تیم ملوان بنرانزلی را هدایت می کردند، طرفداران این تیم باید اجازه بدهند تا این گروه به کار خود ادامه دهد چون به اعتقادم این تیم در رقابت های فصل آتی نتیجه بهتری می گیرد.

وی ادامه داد: به طور حتم در طول یک فصل انتظار این نبود که تیم فوتبال ملوان به لیگ برتر صعود کند چون حدود ۷۰ درصد از بازیکنان خود را از دست داده بود و از سوی دیگر اکثر بازیکنان این تیم نیز جوان بودند.

وی که به عنوان سرمربی در تیم های مختلف گیلان فعالیت داشت، بیان کرد: همچنین تیمهایی مثل ملوان از لحاظ قدرت مالی در حد پایینی قرار دارند و باید همین روش استفاده از نیروهای بومی را ادامه دهند که با این وجود طرفداران و مردم بندرانزلی باید از این مربیان بومی حمایت کنند تا سال آینده نتیجه لازم را بگیرند.

هرندی خاطرنشان کرد: هم اینک پژمان نوری به عنوان مدیرعامل ، مازیار زارع به عنوان سرمربی و محمد حبیبی به عنوان مربی در تیم ملوان فعالیت دارند که هر سه از بازیکنان لایق و محبوب بندرانزلی محسوب می شوند و این تیم با کادری صدر در صد بومی در رقابت های لیگ حضور یافت و گرچه نتوانست جایگاه مناسبی را کسب کند امد باید به تیم فرصت بیشتری داد.

خودزنی بزرگ در تیم شهرداری بندرآستارا 

این مربی و کارشناس فوتبال به تیم شهرداری بندرآستارا اشاره اظهار کرد: در این باشگاه خودزنی بزرگی انجام شد و این تیم حتی تا ورطه سقوط پیش رفت و این در حالی است که شهرداری بندراستارا عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کرده بود.

وی افزود: با وجود اینکه شهرداری بندرآستارا سابقه حضور در لیگ دسته اول را نداشت اما با برنامه ریزی درست و با انتخاب یک مربی خوب بومی همانند حسن اشجاری به لیگ دسته اول صعود کرد و پس از بروز مشکلاتی مسئولان باشگاه پس از چند هفته، "پایان رافت" یک مربی بومی و اهل همان شهر را به عنوان سرمربی انتخاب و جایگزین اشجاری کردند.

هرندی ادامه داد: این امر باعث شد تا تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با انجام بازی های بسیار خوب قهرمان نیم فصل شود اما متاسفانه در حالی که تیم در مسیر امتیاز گیری بود مسئولان به یکباره مربی بومی را کنار گذاشته و با استعفایش موافقت کردند که این امر یک خودزنی بزرگی بود.

وی بیان کرد: جدایی رافت و چند بازیکن باعث شد تا این تیم در نیم فصل دوم نتایج بسیار ضعیفی کسب کند و حتی یکی از گزینه های سقوط باشد اما خوشبختانه سرانجام سهمیه خود را حفظ کرد اما باید گفت که یکی از بزرگترین خودزنی های فوتبال گیلان را در این تیم شاهد بودیم.

عدم سقوط چوکا شگفتی بود

 وی که سال ها در تیمهای گیلانی و همچنین تیم منتخب گیلان به عنوان دروازبان فعالیت داشت، به نتایج تیم چوکا اشاره و اظهار کرد: مسئولان این باشگاه آن قدر اشتباه داشتند که اگر این تیم سقوط نمی کرد جای تعجب داشت چون از همان ابتدا تیم با اشتباهات فراوان گام به رقابت های لیگ دسته اول گذاشت.

هرندی افزود: استفاده از بازیکنان و کادرفنی غیربومی یکی از مهمترین عوامل ناکامی تیم چوکا در رقابت های لیگ دسته اول بود و همچنین فردی که سابقه خوب مربیگری و کارنامه مناسبی ندارد به عنوان سرمربی در این تیم حضور یافت و شاهد بودیم که بارها کادرفنی این تیم تغییر یافت.

وی ادامه داد: این امر ثابت می کند که مسئولان این باشگاه در انتخاب سرمربی دچار اشتباه بودند و در نهایت نیز مشاهده کردیم که مربی هایی که کارنامه خوب و مناسبی نداشتند باعث سقوط تیم فوتبال چوکا شدند و این در حالی است که ما از مربیان بومی بسیار خوبی برخورداریم و مدیریت این باشگاه می توانست از وجود مربیان بومی خوب و بادانش برای هدایت این تیم استفاده کند.

این کارشناس فوتبال گفت: به هرحال ضعف مدیریت و کادرفنی ضعیف و همچنین استفاده از بازیکنان غیربومی کم توان شرایط سقوط تیم چوکا را فراهم کرد و این در حالی است که تا آغاز مسابقات نیز وضعیت مالکیت و مدیریت این باشگاه مشخص نبود.

وی در خاتمه بیان کرد: ما در شهرهای مختلف استان گیلان به خصوص در رشت ، بندرانزلی ، بندرآستارا و تالش مربیان بسیار ارزنده با مدرک بالایی داریم و این بهترین فرصت است تا از وجود آنان در تیم های خود در لیگهای مختلف کشور استفاده کنیم.

سهمیه لیگ دسته اول چوکا به راحتی از دست رفت

یکی دیگر از کارشناسان فوتبال استان گیلان با اشاره به نتایج سه تیم گیلانی حاضر در لیگ دسته اول اظهار داشت: در مجموع نمایندگان گیلان فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند که در این بین متاسفانه چوکا خیلی راحت سهمیه خود را از دست داد.

سیدامیر فرحسینی افزود: با توجه به اینکه تیم فوتبال چوکا تالش با زحمات زیادی این سهمیه را کسب کرده بود و با حمایت گسترده مسئولان تالش و تلاش و کوشش کادرفنی و بازیکنان به لیگ دسته اول صعود کرد، اما مسایل مدیرتی باعث شد تا این امتیاز از دست برود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اشتباهات کادر مدیریتی و مالکیتی این باشگاه باعث شد که کادر فنی کارنامه خوبی نداشته باشد و شاهد بودیم که با انتخاب های نادرست ، چند بار کادر فنی این تیم تغییر یافت و سرانجام چوکا که با اقتدار به لیگ دسته اول راه یافته بود، از این لیگ سقوط کند.

کارشناس فوتبال که ۱۹ سال به عنوان مدیر و مربی در تیم های پایه سپیدرود رشت فعالیت داشت، گفت: از سوی دیگر علت بعدی سقوط تیم چوکا عدم استفاده از موقعیت میزبانی بود چون این تیم به دلیل مشکلات موجود در ورزشگاه پوریای ولی تالش مجبور بود بازی های خانگی خود را در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار کند و همچنین عدم حضور تماشاگر نیز بر روی نتایج این تیم اثرگذار بود.

وی اضافه کرد: زمانی که چوکا تالش در بالاترین سطح فوتبال کشور حضور داشت، یکی از نقاط قوتش، بازی در ورزشگاه خانگی و حضور پرشور طرفداران این تیم بود اما چوکایی ها در فصل جاری نتوانستند از این مزیت ها سود ببرند به خصوص حضور طرفداران یکی از ارکان موفقیت تیم چوکا بود.

عدم بسترسازی مناسب و جذب بازیکنان غیربومی به شهرداری آستارا لطمه زد

معاون اسبق تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه به تیم شهرداری بندرآستارا اشاره و اظهار کرد: شانس با تیم شهرداری بندرآستارا یار بود که این تیم نیز سقوط نکرد چون در دور برگشت نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد.

فرحسینی افزود: با وجود اینکه طی چند سال اخیر حسن اشجاری سرمربی سابق و مسئولان شهرداری زحمات زیادی کشیده و این تیم از لیگ دسته سوم به دسته اول صعود کرد اما هنوز آن بسترسازی مناسب برای این باشگاه وجود ندارد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت باشگاه شهرداری بندرآستارا بیش از اندازه بازیکنان غیربومی جذب کردند که توان پرداخت قراردادهای آنان را نداشتند و با جدا شدن چند بازیکن، به این تیم لطمه وارد شد و به طور حتم اگر نتایج بسیار خوب نیم فصل اول نبود، این تیم نیز سقوط می کرد.

تیمهای پایه ملوان آینده روشن این باشگاه 

فرحسینی در ادامه به نتایج تیم ملوان در لیگ دسته اول اشاره کرد و گفت: ملوان پس از سال ها صاحب تشکیلات باشگاهی شد اما نتایج خوبی نگرفت در حالی که با این سازماندهی می توانست جزو ۶ تیم برتر لیگ شود اما بعضی از مشکلات مانع شدند.

وی افزود: گرچه در بعضی از مسابقات اشتباهات فاحش داوری به تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ضربه زد به خصوص در آخرین دیدارش که همگان دیدند با اشتباهات فاحش داور، ملوان نتیجه بازی را به تیم بادران واگذار کرد اما به نظرم برای مازیار زارع زود بود که سرمربی ملوان شود زیرا تجربه کافی در این زمینه نداشت.

این کارشناس فوتبال اظهار کرد: گرچه مازیار زارع یک مربی جوان است و در باشگاه ملوان پرورش یافته و با مشکلات این تیم آشناست، اما کار مربیگری بسیار سخت است و ابتدا باید تجربه اندونزی کرد و سپس به عنوان سرمربی تیم را هدایت کرد.

فرحسینی به موفقیت ملوان در تیمهای پایه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: گرچه تیم ملوان در لیگ دسته اول کشور نتیجه خوبی کسب نکرد اما طی چند سال اخیر، موفق ترین باشگاه در رده های سنی پایه در گیلان بوده که این امر می تواند برای ملوان بسیار مفید باشد چون همین بازیکنان تا چند سال دیگر به تیم بزرگسالان افزوده می شوند که این یک امتیاز بسیار با ارزش برای فوتبال ملوان بشمار می رود.

وی در خاتمه بیان کرد: به هر حال یک فصل فوتبالی به اتمام رسیده و هر سه نماینده گیلان به دلیل عدم امکانات مالی مناسب، ضربه خوردند و حداقل حمایت ها از این تیمها انجام شده و پیشنهاد من این است که مسئولان هیات فوتبال گیلان با دعوت از کارشناسان و حضور مدیران سه باشگاه ، تجزیه و تحلیلی از تیمها داشته باشند تا مشکلات به طور ریشه ای برطرف شود تا همه تیمهای گیلانی فصل آینده در لیگ های مختلف کشور نتایج بهتری کسب کنند. 

برچسب‌ها فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان تیم شهرداری بندرآستارا رقابت های لیگ دسته اول نمایندگان گیلان لیگ دسته اول کشور تیم فوتبال ملوان ملوان بندرانزلی رقابت های لیگ عنوان سرمربی تیم فوتبال چوکا کارشناس فوتبال لیگ دسته اول جدول رده بندی رقابت ها نتایج بسیار استان گیلان سوی دیگر بسیار ضعیف طور حتم لیگ دست تیم ملوان قرار گرفت چوکا تالش تیم چوکا باعث شد نیم فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟

نگارعلی_ کاهش تنش‌ها در منطقه به کاهشی شدن روند قیمت نفت کمک کرده‌است؛ نفت خام برنت در معاملات اواسط صبح آسیا به زیر ۸۹ دلار در هر بشکه سقوط کرد و وست تگزاس اینترمدیت کمی بیش از ۸۳ دلار قیمت خورد. از ابتدای صبح تا با به امروز، نفت برنت توانسته‌است کمی خود را بازیابی کند و ۸۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه قیمت خورده‌است.

انتظارات تغییر کرد

روز جمعه، وزارت بازرگانی آمریکا نرخ تورم ماه مارس را ۲.۷ درصد در مخارج مصرف شخصی گزارش کرد که نسبت به نرخ سالانه ۲.۵ درصدی در فوریه افزایش داشت.

از آغاز سال، داده‌های تورم ایالات متحده همچنان بازارها را شگفت‌زده کرده است و منجر به کاهش انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره شده است. همان‌طور که گفته شد انتظارات از روند نرخ بهره در حال تغییر است؛ با توجه به سطوح بالا از تورم، بازار باید بر امیدها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو غلبه کند؛ دورنمای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو سیگنل صعودی برای بازار نفت است، چراکه نرخ‌های بهره بالا دلار آمریکا را گران می‌کند و حجم عظیمی از نفت در بازارهای جهانی با دلار آمریکا معامله می‌شوند و در نتیجه هزینه خریداران در بازار نفت بیشتر می‌شود.

ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟

در جبهه خاورمیانه، کاهش تنش‌ها امیدها برای پایان دادن به درگیری ها را دوباره زنده می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد، نفت باید کاهش بیشتری پیدا کند زیرا خطر اختلال در عرضه با درگیری پایان می‌یابد. بلومبرگ، به نقل از وارن پترسون، رئیس استراتژی کالای ING، گفت که "خطرات ژئوپلیتیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌است."

گفتنی است که متغیرهای زیادی بر نزولی شدن روند قیمت نفت تاثیر گذشته‌اند؛ یکی از مولفه‌های تاثیرگذار، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۲.۷ میلیون بشکه‌ای موجودی انبارهای این کشور بود. از طرف دیگر محدود شدن انتظارات در خصوص به خطر افتادن عرضه در نتیجه تشدید تنش نظامی در خاورمیانه بر ادامه روند کاهش قیمت نفت تاثیر بیشتری گذاشته‌است. در واقع ضعف کوتاه مدت قیمت نفت منعکس‌کننده برخی انتظارات است که تنش‌ها ممکن است مهار شود. در واقع مشکل بازار نفت در حال حاضر مهار شدن تنش‌ها است؛ اجتناب از درگیری گسترده‌تر به معنای کاهش ریسک در بازارهای مالی و انرژی و توقف صعود قیمت نفت است.

بازار نفت در مشت اوپک پلاس

کارشناسان بر این باورند که اوپک پلاس کنترل بازار نفت را دوباره در دست خواهد گرفت؛ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بازار به شدت محدود خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بازار رشد فزاینده‌ای را در ماه‌های پیش رو تجربه خواهد کرد. با آمدن تابستان انتظار رشد قوی تقاضای جهانی و محدودیت‌های عرضه، از جمله کاهش تولید اوپک و روسیه، به افزایش قیمت‌ها در بازار نفت دامن خواهد زد. بنابر پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری، در صورتی که قیمت نفت برنت از بشکه‌ای ۹۰ دلار گذر کند، شرایط برای افزایش بیشتر قیمت‌ها مساعد است.

به گفته سباستین باراک، رئیس بخش کالا در غول صندوق تامینی سیتادل، مسیر قیمت نفت در سال آینده عمدتاً در دست ائتلاف اوپک پلاس از تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه و روسیه است.

داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این نشان‌دهنده ضعیف شدن تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است. فشار کاهشی بر قیمت نفت نشان می‌دهد بهبود اقتصادی چین چندان امیدوارکننده نیست و چشم‌انداز تقاضا برای مصرف سوخت را مختل می‌کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901033

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است