Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@13:28:11 GMT

مظنه مسکن در مناطق مختلف تهران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۲۵۳

مظنه مسکن در مناطق مختلف تهران

بررسی‌ها حاکی از آن است قیمت‌ها در تیر ماه تغییر چندانی نداشته است و هر روز بر تعداد آپارتمان‌هایی که برای فروش به بازار مسکن عرضه می‌شود، افزوده می‌شود.

خبرگزاری میزان - روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: هنوز اطلاعات رسمی از قیمت مسکن در اولین ماه تابستان منتشر نشده است، اما برآوردی که واسطه‌ها دارند این است که قیمت‌ها در این ماه تغییر چندانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فروشندگان واحد‌های نوساز که تعدادشان در بازار مسکن به صورت بالفعل اندک است، بعضا قیمت‌های پیشنهادی خود را اندکی افزایش داده‌اند، اما این شیوه قیمت‌گذاری در مورد سایر فایل‌ها مصداق نداشته و سایر فروشنده‌ها، حتی قیمت اعلامی اولیه خود را به مقدار جزئی کاهش داده‌اند.

تحقیقات میدانی همچنین نشان داد تعدادی از متقاضیان فروش مسکن که در ماه‌های گذشته به دلیل ابهام درباره آینده بازار‌ها تصمیم به ترک بازار مسکن گرفته و فایل خود را از لیست فروش بنگاه‌ها خارج کرده بودند نیز در تیرماه به این بازار بازگشته‌اند. در میان این فروشنده‌های جدید، سازنده‌ها نیز حضور دارند، اما حضور سازنده‌ها اغلب یا به صورت تک‌فروشی فقط یک واحد از مجموعه واحد‌های تکمیل شده ساختمان بوده یا اینکه به صورت یکجا فروشی، کل ساختمان خود را برای فروش به سرمایه‌گذاران ملکی خاص عرضه کرده‌اند.

از آنجا که بازار مسکن در رکود معاملاتی به سر می‌برد و هنوز تعداد معاملات از حدود ۵ هزار فقره در ماه فراتر نرفته است، سازنده‌ها ترجیح می‌دهند کل واحد‌ها را برای فروش به واسطه‌ها نسپارند، چراکه پیش‌بینی می‌کنند فروش تمام واحد‌های ساختمان آن‌ها بیش از یک سال زمان می‌برد و عملا وصول خرده بهای واحد‌ها نمی‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری ملکی جدیدی را برای آن‌ها فراهم کند. به همین سبب در صورت پول‌لازم بودن صرفا یک واحد را می‌فروشند و اگر پول‌لازم نباشند، کل واحد‌های ساختمان را به صورت یکجا برای فروش عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مسکن وارد بورس کالا می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بازار مسکن اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار مسکن اخبار اقتصادی بازار مسکن برای فروش واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت