Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:51:41 GMT

آداب مذاکره در هنگام فروش محصول

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۳۱۵

آداب مذاکره در هنگام فروش محصول

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک کارشناس فروش با اشاره به اینکه ذهنیت شلوغ، مانع مذاکره در خصوص فروش کالا می‌شود، تصریح کرد: این تفکر اشتباه است که باید همه اطلاعات حفظ شوند، آن‌چه که اهمیت دارد، نحوه بیان است، گاهی امکان دارد فرد با داشتن میزان کمی از اطلاعات در خصوص کالا طرف مقابل را قانع کند.

مصطفی مقیم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه مذاکره در هنگام فروش کالا، اظهار کرد: افراد باید به روش‌های مذاکره در تمامی مواقع آگاه باشند، مذاکره تنها برای فروش یک کالا نیست و ممکن است این مذاکره برای ارائه خدمات و گرفتن یک امتیاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آداب تشریفات، طرز نشستن و زبان بدن در مذاکره دارای اهمیت است، افزود: بسیاری از افرادی که در بحث فروش و بازاریابی فعالیت می‌کنند، عموما به این مسائل واقف نیستند، در مذاکره قرار نیست فرد خود را حتما معرفی کند، اما پرستیژ کاری، نحوه پوشش و نحوه صحبت کردن فروشنده بسیار مهم است.

این کارشناس فروش کالا با اشاره به اهمیت داشتن کارت ویزیت، بیان کرد: نحوه چیدمان وسایل در خرید مشتری حائز اهمیت است، نوشتن عباراتی مانند "نسیه ممنوع، حتی شما دوست عزیز" اثر معکوس دارد و باعث پس‌زدگی مشتری می‌شود.

مقیم با اشاره به اینکه مذاکره الزاما به گفت‌وگو خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: مذاکره فعالیتی در راستای مبادله اطلاعات است، زمانی که فرد در یک جلسه شرکت نمی‌کند، به‌معنای راغب نبودن به آن جلسه است، حتی اگر در جلسه‌ای شرکت کرده، اما صحبتی توسط برخی از افراد انجام نگیرد، ممکن است به معنای بی‌رغبت بودن نسبت به آن موضوع و جلسه باشد.

وی به تعیین هدف در یک مذاکره پرداخت و افزود: هدف از کسب و کار، کسب سود است، اما بازاریابی پیش از آن مهم است، اگر هدف در کسب و کار مشخص باشد، مثلا فرد برای خود تعیین می‌کند که برای فروش کالا می‌تواند به‌صورت نقدی و هم به‌صورت اقساطی کالای خود را به‌فروش برساند.

این کارشناس فروش کالا با تاکید بر اهمیت خودشناسی، تصریح کرد: افراد باید نسبت به فن بیان خود آگاهی داشته باشند، اگر کسی می‌داند که فن بیان خوبی ندارد، نباید زیاد صحبت کند، چه بسا این زیاد صحبت کردن، باعث لطمه زدن به کار می‌شود.

مقیم با بیان اینکه چهره نیز از جمله فاکتورهای اثرگذار در فروش محصول است، توضیح داد: برخی از افراد چهره قابل اعتمادی دارند و به‌همین دلیل افراد به‌راحتی حرف آنان را می‌پذیرند، حتی اگر کسی زبان بدن مناسبی داشته باشد، بهتر است فروش محصول خود را به‌صورت حضوری انجام دهد، گاهی تن صدای فرد به‌گونه‌ای است که از پشت تلفن نیز نمی‌تواند طرف مقابل را اقناع کند، البته برخی نیز به‌صورت تلفنی عملکرد بهتری دارند.

وی اضافه کرد: در مذاکره نباید تحت تاثیر جنسیت طرف مقابل قرار گرفت و همین موضوع موجب کاهش فروش محصول شود، اگر تعداد افراد زیاد باشند، باید بتوان با تک‌تک آنان، مذاکره و هر نفر را قانع کرد.

این کارشناس فروش کالا با اشاره به اینکه ذهنیت شلوغ، مانع مذاکره می‌شود، تصریح کرد: این تفکر اشتباه است که باید همه اطلاعات باید حفظ شوند، آن‌چه که اهمیت دارد، نحوه بیان بوده، گاهی ممکن است فرد با داشتن میزان کمی از اطلاعات طرف مقابل را قانع کند.

مقیم یادآور شد: نقص در مذاکرات باید به‌صورت جدی رفع شود و اگر هنگام مذاکرات، قرار است عصبانیتی صورت بگیرد، این مذاکره سودی ندارد، اگر فرد مقابل منطق‌ناپذیر باشد، فروشنده باید قدرت تصمیم‌گیری داشته و باید بداند در مواجه با این فرد باید چگونه رفتار کند.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت سازمانی و اجتماعی افراد، بیان کرد: دانستن شان اجتماعی افراد و یا اینکه فرد از چه خانواده‌ای ‌است، در نحوه صحبت با آنان تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس فروش کالا با بیان اینکه مذاکره به روش‌های مختلف شکل می‌گیرد، توضیح داد: مذاکره می‌تواند به چند صورت ایستاده، نشسته و تلفنی صورت بگیرد، در نمایشگاه‌ها معمولا این نوع مذاکره دیده می‌شود، اما مهارت لازم را نیازمند است.

مقیم اضافه کرد: در مذاکرات آسانسوری معمولا مطالب در مدت کم ارائه می‌شود، بنابراین در این مدت کم باید توانایی ارائه مطالب را داشت، مذاکره نشسته معمول‌ترین نوع مذاکره است، قرار نیست همه اطلاعات در ذهن باشد، اما باید به موضوع مسلط بود، داشتن کتاب در روی میز و در همان مبحث مهم است.

وی در پایان ادامه داد: حتی می‌توان عمدا کتابی را در کنار آن مسئول جا گذاشت، در ناخودآگاه ذهن آن فرد، اعتبار طرف مقابل حک می‌شود، مذاکرات تلفنی بی‌هزینه‌ترین نوع مذاکره بوده، اما نیازمند مهارت ویژه است و هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری مذاكره فروش فن بیان کارشناس فروش کالا فروش محصول طرف مقابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن

مقام ارشد تیم مرسدس بنز آلمان به خبر مذاکره پنهانی با مکس فرستاپن، راننده ردبول واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ایندپندنت؛ توتو وولف، رئیس تیم مرسدس بنز در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر مذاکرات ادعایی خود با نمایندگان مکس فرستاپن اظهارنظر کرد.

توتو وولف گفت: نه، این یکی از شایعات است. مردم درباره اتفاق‌هایی که در پشت صحنه با رانندگان می‌گذرد، داستان می‌سازند، اما این چیزها باید پشت درهای بسته بماند. هر چیزی که علنی شده، در واقع نادرست است.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

پیش از این پورتال F1-Insider اطلاعاتی در مورد مذاکرات مکس فرستاپن راننده ردبول و تیم مرسدس منتشر کرده بود. علاوه بر این، گزارش شده است که پدر فرستاپن و مدیر برنامه‌اش  و از سوی تیم آلمانی توتو وولف و جیمز رتکلیف در این جلسه حضور داشتند.

لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس در پایان فصل جاری فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. مکس فرستاپن، قهرمان سه فصل متوالی فرمول یک و صدرنشین رده‌بندی فصل جاری این مسابقات یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی همیلتون در مرسدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن