Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:48:53 GMT

به اسکان سیل زدگان باید توجه شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۳۶۴

به اسکان سیل زدگان باید توجه شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در پی بازدید حجت الاسلام ذکریا نیکویی رئیس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان و خسارات سنگین به منازل مسکونی و بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، قنوات و... نشستی را سریعا با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی علیدادی، نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه کرمان، زینی وند استاندار کرمان و فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی با تقدیر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان که از نخستین ساعات اولیه وقوع سیل پای کار بوده اند، شرح حالی از بازدید در مناطق سیل زده ارائه کرد و گفت: در این بازدید مردم با مشکلاتی روبه رو هستند که هرچه زودتر باید حل شود تا آرامش به مردم بازگردد.

او اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل فعلی مردم سیل زده، اسکان موقت مردم است که با توجه به سیل شدید، برخی از منازل قابل سکونت نبوده که درخواست داریم هرچه سریعتر موضوع اسکان مردم سیل زده حل تا دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند.

رئیس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کشور به مشکل بازسازی و ترمیم منازل آسیب دیده از سیل اشاره کرد و گفت: اسباب و اثاثیه مردم که از ضروریات زندگی مردم سیل زده است به دلیل آسیب و ورود گل و لای به منازل روبه خرابی است که باید سریعتر منازل مسکونی ترمیم تا از خسارت‌های بعدی جلوگیری شود.

حجت الاسلام نیکویی افزود: بعضی از اسباب و اثاثیه‌های مهم مردم نظیر یخچال و گاز و... در اثر سیل خراب و دچار آسیب جدی شده اند که خواهشمندیم به این موضوع هرچه سریعتر رسیدگی کنند تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

او  به خسارت سنگین سیل به بخش کشاورزی ، دامداری و قنوات اشاره کرد و گفت: باغ‌های کشاورزی و دامداری و همچنین قنوات از بین رفته و آسیب جدی دیده اند که باید به این موضوع رسیدگی شود و از طریق بیمه و اهدای وام‌های کم بهره همراه با بلاعوض و لایه روبی قنوات، مجدد مردم هرچه سریعتر مشغول به کار شوند تا مایحتاج ضروری زندگی خود را تامین کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان گفت: خدمت رسانی به مردم و کاهش تبعات ناشی از سیل باید در اولویت قرار گیرد و برای مشارکت و همکاری جهت امدادرسانی به مردم سیل زده همه دستگاه‌ها باید بسیج شوند تا حصول اطمینان و آرامش به مردم باز گردد.

استاندار کرمان با تقدیر از حجت الاسلام ذکریا نیکویی در رابطه با بازدید از مناطق زده و توزیع بسته‌های معیشتی و حل مشکلات مردم سیل زده و ارائه گزارش مشکلات مردم گفت: از اینکه شما دغدغه مردم را دارید و رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده را در اولویت قرار داده اید، تشکر می کنم.

زینی وند به گزارش ارائه شده از سوی حجت الاسلام نیکویی اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر گردید هلال احمر از تمامی خانه‌ها بازدید و خانواده‌هایی که سرپناه آن‌ها آسیب دیده و قابل زندگی نیست، چادر به آن‌ها تحویل دهد تا موقتا در چادر اسکان داشته باشند تا ترمیم خانه‌ها انجام گردد.

استاندار کرمان اظهارکرد:موضوع ترمیم و تعمیرات خانه‌ها هم توسط بنیاد مسکن آغاز شده است تا مردم هرچه سریعتر در منازل خود اسکان پیداکنند.

استاندار کرمان گفت:موضوع آسیب به بخش‌های کشاورزی ،دامداری و قنوات هم به همت مسئولان مربوطه بررسی شده و رسیدگی به این موضوع آغاز شده است تا مردم دغدغه این موضوع راهم نداشته باشند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان خسارت سیل استاندار کرمان مردم سیل زده حجت الاسلام هرچه سریعتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت

محمدعلی علومی نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز کرمان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدعلی علومی، نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز معاصر ایرانی است که شانزدهم فروردین ۱۳۴۰ در بم متولد شد، وی در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده ۳۰ سال رمان طنز ایران شد.

او به‌طور خودآموز، اصول داستان‌نویسی را از کتاب‌های آموزشی معدود آن دوران فرا گرفت و در واقع اولین آموزگارانش مردم عادی کوچه و بازار، روستایی‌ها و عشایر بودند، در سال ۷۰، با گردآوری قسمتی از فرهنگ مردم استان کرمان در ماهنامه ادبی-فرهنگی ادبستان مشغول به کار شد و در عین حال چندین سال بخش آموزش داستان‌نویسی را در مجله جوانان بر عهده داشت.

علومی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات، اندوهگرد، پریباد، داستان‌های غریب مردمان عادی، هزار و یک شب نو، خانه کوچک و عطای پهلوان را در پرونده کاری خود داشت.

وی یکشنبه شانزدهم اردیبهشت در بم درگذشت.

کد خبر 750993

دیگر خبرها

  • لجستیک هلال احمر استان کرمان به‌روزرسانی شد
  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • ۱۰۴۵ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در بم واگذار شد
  • نیمار پس از کمک به سیل‌زدگان برزیل: دعا می‌کنم اوضاع به حالت عادی برگردد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند