Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:58:11 GMT

مایه کوبی ۹۰ هزار قطعه طیور خانگی در شادگان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۶۱۸

مایه کوبی ۹۰ هزار قطعه طیور خانگی در شادگان

سیدحسین هاشمی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این طرح از سوی اداره دامپزشکی با همکاری دهیاران در سطح روستاهای شهرستان شادگان به‌صورت همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در زمان شیوع به دلیل سرعت بالای انتشار در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی برای آن انجام داد لذا برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی هدف از اجرای این طرح را کنترل بیماری در طیور، جلوگیری از انتشار بیماری به مرغداری های صنعتی و کمک به اقتصاد خانوارهای کم درآمد روستائی عنوان کرد.

بیماری نیوکاسل یک عفونت ویروسی بسیار مسری است که بیشتر گونه های پرندگان خانگی و وحشی را تحت تأثیر قرار می دهد.

مرغ های خانگی، بوقلمون ، کبوتر و طوطی بیشترین حساسیت را در برابر این بیماری دارند. در حالیکه اردک ها، غازها، قرقاول ها و مرغ دریایی به صورت خفیف به این بیماری مبتلا می شوند.

این بیماری می تواند منجر به علائم بالینی همچون مشکلات تنفسی ، گوارشی و نقص های عصبی شود. شدت بیماری نیز ممکن است شامل یک بیماری تنفسی خفیف، تا افسردگی و بی حالی بسیار شدید به همراه افت تولید تخم، افزایش تنفس، اسهال شدید و فلج شدن گردن ، بال و پاها شود.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد.این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی و دامپروری و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است.

گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

برچسب‌ها شادگان واکسن مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان واکسن مرغداری شادگان واکسن مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار