Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم به آخرین تصمیمات وزارت علوم در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: تمامی تلاش ما در وزارت علوم این است که آموزش دانشجویان برای ترم آینده به شکل حضوری برگزار شود اما برای اینکه آموزش در همه مقاطع  و رشته‌های تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمندیم که واکسیناسیون دانشگیان به‌صورت کامل انجام شده باشد تا دانشگاه‌ها از نظر امکانات خوابگاهی و غیره آماده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر  مشاهده می کنیم این است که امکان آموزش حضوری تمامی دانشجویان از مهر جاری در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل ستاد بررسی نحوه آموزش دانشجویان از مهر خبرداد و گفت: این ستاد با هدف بررسی نحوه آموزش دانشجویان، اولویت واکسن، خوابگاه ها و سایر موضوعات مرتبط با دانشجویان و دانشگاه ها در وزارت علوم تشکیل شده تا این موضوعات را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. حتی در این کمیته روند واکسیناسیون دانشجویان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

خاکی صدیق همچنین خاطر نشان کرد: به هرحال در تمامی برنامه‌ها و تصمیمات باید سلامتی و ایمنی دانشجویان، اساتید و کارکنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با قطعیت نمی توانیم عنوان کنیم که چند درصد دانشجویان در ترم آینده آموزش حضوری خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا از نظر شیوع قابل پیش بینی نیست به همین جهت نمی توان در این زمینه با قطعیت صحبت کرد و باید تا شهریور ماه صبر کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قول های داده شده  حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد ودکتری) تا مهرماه واکسینه شوند. بنابراین نحوه آموزش این گروه از دانشجویان نیز به میزان پوشش واکسیناسیون آنها بستگی دارد.

خاکی صدیق افزود: دانشجویان جدید ورودی مهر امسال آموزش الکترونیکی خواهند داشت اما با توجه به اینکه قول داده شده تا پایان آذر تمامی دانشجویان واکسینه شوند، بنابراین از ترم دوم تحصیلی آموزش تمامی دانشجویان حضوری خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان دانشگاه ها هم همین ماه آغاز می شود و با توجه به این که تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است، به نظر می رسد بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.

کد خبر 616743 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو كرونا در ايران آموزش دانشجویان معاون آموزشی وزارت علوم نحوه آموزش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد