Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته دست کم ۹۱۵ مورد تیراندازی در سراسر آمریکا اتفاق افتاده و ۴۳۰ نفر در پی این تیراندازی ها کشته شدند که این آمار رکورد جدیدی برای خشونت های تسلیحاتی آمریکا به شمار می رود.

خبرگزاری میزان - بر اساس اطلاعات «ای بی سی نیوز» و آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی آمریکا، هفته گذشته حداقل ۹۱۵ مورد تیراندازی در سراسر این کشور روی داده و دست کم ۴۳۰ کشته برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به معنای آن است که طی هفته گذشته در هر ۱۲ دقیقه یک حادثه تیراندازی در آمریکا روی داده است.


به گزارش «ای بی سی»، این تیراندازی‌ها که بین شنبه ۱۷ جولای (۲۶ تیر) تا روز جمعه ۲۳ جولای (یکم مرداد) رخ داده است، باعث زخمی شدن هزار و ۷ نفر شده است.


این اعداد خیره کننده اوج خشونت تسلیحاتی در سراسر آمریکا را نشان می‌دهد.


به گفته «آرشیو خشونت تسلیحاتی» آمریکا، که یک گروه غیر دولتی است و داده‌های خشونت با اسلحه را در آمریکا بررسی می‌کند، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۳ هزار نفر در آمریکا با اسلحه جان خود را از دست داده اند؛ این بیشترین تعداد در حداقل ۲ دهه اخیر بوده و سال گذشته میلادی مرگبارترین سال از نظر خشونت تسلیحاتی در این کشور به شمار می رود.


از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر در آمریکا به وسیله سلاح گرم جان خود را از دست داده اند و پیش بینی می‌شود که آمار کشته شده‌های سال جاری از آمار سال ۲۰۲۰ پیشی بگیرد.


بر اساس اطلاعات «آرشیو خشونت تسلیحاتی» آمریکا، از ۲۴ هزار نفری که در سال جاری با استفاده از سلاح گرم کشته شده اند، ۸۰۰ نفر زیر ۱۸ سال سن داشته اند. از این تعداد ۱۷۴ نفر زیر ۱۲ سال بوده اند.


برخی از این حوادث در دسته تیراندازی‌های جمعی قرار دارند؛ تیراندازی جمعی به حادثه‌ای گفته می‌شود که در آن بیش از ۴ نفر به جز فرد مهاجم کشته یا زخمی شوند.


آرشیو خشونت تسلیحاتی آمریکا گزارش داد که فقط در این هفته ۱۸ تیراندازی جمعی در ۱۲ شهر آمریکا رخ داده است. در این حوادث ۱۹ نفر کشته و ۷۴ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: تیراندازی نزدیک کاخ سفید/ حادثه مرگبار در شیکاگو تیراندازی مرگبار در آمریکا؛ کشته و زخمی شدن ۵ افسر پلیس

خشونت تسلیحاتی طی هفته گذشته در سراسر آمریکا گزارش شد؛ به طوری که ۴۷ ایالت و منطقه کلمبیا تحت تأثیر این حوادث قرار گرفته اند.


به گزارش‌ای بی سی نیوز، خشونت تسلیحاتی طی هفته گذشته در ایلینوی با ۱۰۹ حادثه، بیشترین میزان حوادث تسلیحاتی را در آمریکا ثبت کرده است.


پس از ایلینوی، تگزاس با ۶۳ حادثه، پنوسیلوانیا با ۵۹ حادثه، کالیفرنیا با ۵۲ حادثه و نیویورک به ۴۸ حادثه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


تگزاس با ثبت ۳۵ کشته با استفاده از سلاح گرم در یک هفته گذشته، بیشترین میزان کشته شده‌ها در این مدت را در میان ایالت‌های آمریکا را به خود اختصاص داده است.


روز ۱۸ جولای در میان روز‌های هفته گذشته بدترین روز در زمینه خشونت تسلیحاتی در آمریکا بوده است. در این روز بیش از ۲۲ درصد حوادث یک هفته اخیر رخ داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن خشونت تسلیحاتی هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی