Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا شفیعی سرپرست اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۶۵ هزار جنگل بیشتر در مناطق غربی و جنوبی استان قرار دارد و بیش از هر زمان دیگری نیازمند مراقبت است.

او ادامه داد: به دلیل خشکسالی بی‌سابقه در استان همچون سایر نقاط کشور، خطر آتش سوزی در کمین درختان بلوط این نواحی است و از ساکنان و گردشگران تقاضا داریم از هرگونه فعالیتی که خطر آتش سوزی را افزایش می‌دهد مانند رها کردن شیشه و شعله در طبیعت اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه جنگل‌های زاگرسی استان دارای درختان کهن و با ارزش است تصریح کرد: بنابراین حفاظت هر یک از آن‌ها که دهه‌ها رشد کرده‌اند و دارای مزایای فراوانی هستند ضروری است.

به گفته شفیعی، آفات خطردیگری است که به دلیل خشکسالی، درختان منطقه زاگرس را تهدید و بر همین اساس اجرای طرح‌های مقابله با آفات را بیش از قبل تاکید می‌کند.

او با اشاره به اینکه یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان عامل مستقیم در مهار حریق در عرصه‌های طبیعی است گفت: با این حال حفاظت از پوشش گیاهی وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود که تمامی افراد حقیقی و حقوقی در آن دخیل هستند.

سرپرست اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهارکرد: آموزش، فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به رعایت هر چه بیشتر موارد ایمنی با هدف کاهش وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی باید بطور مداوم انجام گیرد تا شاهد حفاظت از داشته‌های ارزشمند خدادادی باشیم.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری آتش سوزی جنگل خشکسالی میلیون هکتار هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل