Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر اصفهان گفت: مکان پیشین توزیع مطبوعات از نظر امنیت مناسب نبود به همین دلیل بر آن شدیم تا آن را در مجتمع مطبوعات اصفهان افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در آئین بازگشایی رسمی سالن جدید توزیع مطبوعات اصفهان که صبح امروز (دوشنبه) در مجتمع مطبوعات برگزار شد، اظهار کرد: صنعت چاپ پنج قرن پیش از میلاد مسیح شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صنعت در ایران برای اولین بار در جلفا گسترش یافت. اولین کتابی که به چاپ رسید زبور داوود و اولین روزنامه‌ای که در ایران چاپ شد در زمان اردشیر بابکان بود بنابراین تاریخ مطبوعات بسیار طولانی است و با گسترش آن ما شاهد بروز روزنامه‌های متفاوت و متنوعی هستیم.

وی با بیان این که روزنامه‌ها همچنان می‌توانند تأثیر بسیاری در جامعه داشته باشند ادامه داد: هرچند رسانه‌ گسترش پیدا کرده است، اما غفلت از روزنامه و مطبوعات به عنوان رسانه‌ای که با قیمت ارزان در دسترس مردم است، منجر به غفلت از اطلاع رسانی مطلوب به مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که روزنامه از جمله رسانه‌هایی است که تأثیر بسیاری در افزایش ارتباط مردم و مسئولان دارد، افزود: امروزه با توجه به مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی نیاز است که مطالبات مردم به گوش مسئولان برسد و یکی از عوامل اتفاقات و تحولات اجتماعی و سیاسی که در جامعه رخ می‌دهد، مطبوعات است. برای نمونه یکی از مواردی که باعث رخ دادن انقلاب مشروطه شد روزنامه‌ها بودند همچنین روزنامه در افزایش سرانه مطالعه مردم تأثیر دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره از شورای شهر رخ داد انتقال اسناد، مطبوعات و روزنامه‌های دارای اصالت تاریخی به اصفهان بود. این اسناد می‌تواند وقایع تاریخی را ثبت کند تا با آنها تجربیات گذشته به مردم منتقل شود در نتیجه تأثیرات اجتماعی و فرهنگی مهمی دارد.

روشن ادامه داد: از دیگر کارهای خوبی که در این دوره از شورا شد انتقال جمعه بازار کتاب بود. این بازار در پارکینگ طالقانی قرار داشت و ما آن را به مکان بهتری در میدان امام علی (ع) منتقل کردیم.

توزیع روزنامه باید علمی و خانه به خانه باشد

وی انتقال محل توزیع مطبوعات پس از چهار دهه را اتفاق مهم دیگری دانست که در دوره مدیریت شهری جدید در حوزه مطبوعات انجام شده است، اظهار کرد: این مکان پیش‌تر مقابل هتل عباسی قرار داشت و مناسب و در شأن اهالی توزیع روزنامه نبود. مکان پیشین توزیع مطبوعات از نظر امنیت مناسب نبود به همین دلیل بر آن شدیم تا آن را در مجتمع مطبوعات اصفهان افتتاح کنیم.

روشن با بیان این که یکی از عوامل مؤثر در موقعیت یک روزنامه توزیع مناسب آن است که برای آن باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود و افراد متخصص وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید به توزیع کنندگان روزنامه آموزش داده شود تا با علم در این حوزه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این کار کمکی به افزایش فرهنگ مطالعه کند، هر چند فضای مجازی به وجود آمده اما فکر می‌کنم روزنامه‌ها برای انتقال عمیق مطالب به ذهن مردم نقش بیشتری دارند. اگر بتوانیم توزیع روزنامه را خانه به خانه کنیم می‌توانیم در فرهنگ سازی جامعه نقش بیشتری ایفا کنیم.

کد خبر 509753

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان مطبوعات مجتمع مطبوعاتي مجتمع مطبوعاتی اصفهان فريده روشن كتاب و كتاب خواني کتاب کتابخانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توزیع مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند