Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز» با انتشار این خبر نوشت: با نگاهی گذرا به یکهفته اخیر خشونت های مسلحانه در آمریکا، آن را کشوری درگیر خشونت مسلاحانه می یابیم.

به گزارش این شبکه خبری آمریکایی، تیراندازی های رخ داده در آمریکا در فاصله زمانی ۱۷ تا ۲۳ جولای (۲۶ تیرماه تا اول مردادماه ۱۴۰۰) همچنین منجر به مجروح شدن یکهزار و هفت نفر درسراسر آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای.بی.سی نیوز نوشت: این آمار از تیراندازی طی مدت یکهفته حاکی از شدت گرفتن خشونت با سلاح گرم در سراسر آمریکا است.

تاکنون ۲۴هزار کشته در آمریکا

این رسانه آمریکایی افزود: درحالی که شمار کشته شدگان درجریان خشونت با سلاح گرم در آمریکا درسال ۲۰۲۰ میلادی ۴۳هزار نفر اعلام شد که این میزان مرگ  و میر طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده است که این آمار در سال جاری میلادی می تواند وخیم تر شود.

ای.بی.سی نیوز نوشت: تاکنون و بنابر آمار ارائه شده از سوی «آرشیو خشونت سلاح » (GVA) در سال  ۲۰۲۱ میلادی هم اکنون بیش از ۲۴هزار نفر بر اثر تیراندازی  در سراسر آمریکا کشته شده اند.

آمار قابل توجه نوجوانان و جوانان کشته شده در خشونت با سلاح

ای.بی.سی نیوز درادامه نوشت: از ۲۴هزار کشته درجریان تیراندازی ها در سراسر آمریکا، ۸۰۰ نفر آنها زیر ۱۸ سال و ۱۷۴ نفر نیز زیر ۱۲ سال بوده اند.

افزایش تیراندازی های کشتار جمعی

این گزارش بنابر آمار آرشیو خشونت سلاح در آمریکا حاکی است  که تنها طی یکهفته گذشته ۱۸ تیراندازی کشتار جمعی در ۱۲ شهر آمریکا رخ داده که در مجموع ۱۹ کشته و ۷۴ مجروح برجای گذشته است.

عطش خرید سلاح در آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز مورخ ۹ خردادماه ۱۴۰۰  با پرداختن به این بحران روبه رشد امنیتی در داخل آمریکا نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه فزونی است، بطوریکه تنها در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی(فروردین۱۳۹۹) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال ۱۹۹۸ میلادی بدین سو سابقه نداشت؛ مجموعه عواملی همچون خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا که بیکاری گسترده را بدنبال داشت، احساس ناامنی و هراس از یگدیگر موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند بطوریکه یک پنجم از خریداران سلاح در سال ۲۰۲۰برای نخستین بار اقدام به خرید آن کردند.

۱۷ میلیون آمریکایی در ۲۰۲۰ سلاح خریداری کردند

نیویورک تایمز درادامه این گزارش نوشت: بررسی  که از داده های «دانشگاه نورت‌ایسترن»  صورت گرفته نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند این در حالی بود که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.

۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در آمریکا

نیویورک تایمز نوشت: دولت فدرال هرگز سلاح های گرمی که در داخل آمریکا به فروش می رسند را دنبال و پی گیری نمی کند، حتی داده های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی تواند آمار دقیقی از سلاح های موجود در آمریکا را مشخص سازد، تنها برآورد می شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آن، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها نیویورک سلاح گرم ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک سلاح گرم ایالات متحده آمریکا نیویورک سلاح گرم ایالات متحده آمریکا سراسر آمریکا بی سی نیوز خرید سلاح سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور کنیا اعلام کرد که جستجوی تیم‌های امدادونجات برای یافتن دست کم ۹۱ تن از مفقودشدگان سیل مرگبار اخیر در این کشور، همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور کنیا دیروز در گزارش وضعیت از افزایش دست کم ۴۶ نفر به شمار قربانیان سیل ویرانگر این کشور خبر داد. براساس داده‌های دولتی، تاکنون دست کم ۱۶۹ نفر در سراسر کنیا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۸۵ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

سیل مرگبار در کنیا در حالی رخ داده است که در پی بارندگی شدید در تانزانیا و بروندی، ده‌ها نفر جان باخته و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تغییرات اقلیمی دلیل این بلایای طبیعی شدید و نسبتاً خارج از کنترل است.

پارسال در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در کنیا ناشی از پدیده «ال‌نینو»، دست کم ۱۲۰ نفر کشته شدند. این بارش‌ها پس از دهه‌ها خشکسالی که بخش‌های گسترده‌ای از شرق آفریقا را درنوردیده بود، روی داده است.

کد خبر 6093208

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند