Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:28:52 GMT

نقش مردم در حفاظت از محیط زیست بی بدیل است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۹۷۴۳

نقش مردم در حفاظت از محیط زیست بی بدیل است

مهران شنتیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره اقدامات انجام شده برای احیای تالاب الله آباد اظهار داشت: موضع اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه تالاب ها منطبق بر قانون تالابها و آیین نامه اجرایی آن است که در زمینه احیای تالاب و نقش مردم در اصل پنجاهم قانون اساسی به صورت شفاف حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی تلقی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قانون بدین معنی است که مردم هم در تمامی موضوعات محیطی زیستی نقش دارند و حفاظت از تالاب الله آباد هم یکی از این موارد محسوب می شود.

این مسوول گفت:  بنابراین با رعایت مفاد آیین نامه اجرای قانون تالابها و هم چنین جوامع محلی، رعایت فصل چرا، ظرفیت دام بر اساس پروانه چرا، رعایت حق آبه تالاب می تواند نقش موثری را در زمینه حفظ این تالاب ایفا کند.

شنتیایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای طرح های اقتصادی در این تالاب اضافه کرد: موضوع طرح های اقتصادی در حوزه تالاب الله آباد توسط شرکت آب منطقه ای استان در حال بررسی است و پس از اعلام نتایج آن هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم با حضور جدی تر مردم و مسوولان برای حفاظت از محیط زیست و عبور از خشکسالی شاهد احیای تالاب الله آباد و کاهش عوارض زیست محیطی آن باشیم.

تالاب الله آباد در شهرستان آبیک، تنها تالاب استان قزوین در مجاورت تالاب صالحیه نظرآباد قرار دارد. این تالاب که به عنوان کانون ریزگرد برای استانهای قزوین، قم، البرز و تهران محسوب می‌شود.

این تالاب در دشت الله آباد با وسعت ۶۵ هزار کیلومتر در ۱۰ کیلومتری جنوب شهرستان آبیک قرار گرفته است که ۳۵ هزار کیلومتر آن در استان قزوین و ۳۰ هزار کیلومتر آن در استان البرز قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب استان قزوین تالاب ها یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین تالاب ها یگان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست تالاب الله آباد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است