Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه عدالت آموزشی در این دولت اقدامات خوبی انجام شد، گفت: ما نرخ پوشش تحصیلی را در آموزش و پروش کشور و استان ارتقا دادیم. ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در حال حاضر در خراسان رضوی چهار مدرسه تک‌نفره داریم، یعنی ما حتی برای یک دانش‌آموز در استان هم یک معلم اختصاص و کلاس درس تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اعلام می‌کنیم که در حال حاضر هیچ روستایی در استان نیست که هیچ مدرسه‌ای نداشته باشد.

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح مهمترین اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همواره باوجود تمامی فشارهای اقتصادی که بر آن بوده، توجهی خاصی به آموزش و پرورش داشته است. هرچند ما همچنان با مشکلات حل‌نشده‌ای در آموزش و پرورش روبرو هستیم، اما تلاش‌های خوبی در دولت آقای روحانی برای حل مشکلات این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم حقوق‌ فرهنگیان بود. در این دولت در چند مرحله افزایش‌های خوبی بر حقوق فرهنگیان انجام شد. هرچند افزایش تورم، طعم خوش افزایش حقوق را برای فرهنگیان به تلخی تبدیل کرد، اما دولت با توجه به مشکلاتی نظیر تحریم و فشارهای اقتصادی، تا جایی که در توانش بود سعی در حل مشکلات معیشتی فرهنگیان داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین از جمله اقدامات مثبت دیگری که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش آموزش و پرورش انجام شد، برچیده شدن مدارس خشت و گلی در کشور و به تبع آن در خراسان رضوی بود و ما در حال حاضر می‌توانیم بگوییم مدارس خشت و گلی نداریم. جمع‌کردن بخاری‌های نفتی در تمام مدارسی که علمک گاز دارند نیز در این دولت انجام شد. همچنین در بسیاری از مدارس بخاری‌های گازی را نیز جمع کرده‌ایم و سیستم گرمایشی متمرکز را اجرا کرده‌ایم.

خدابنده عنوان کرد: بر اساس اعداد و ارقامی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، میانگین ساخت پروژه‌های عمرانی در کشور ۱۱ سال و میانگین ساخت پروژه‌های آموزش و پرورش هشت سال بوده است. این میزان برای پروژه‌های آموزش و پرورش در دولت‌ تدبیر و امید به سه سال کاهش پیدا کرده است. همچنین در این دولت، مانند سنوات گذشته ما در خراسان رضوی توانسته‌ایم در خصوص جذب خیرین مدرسه‌ساز شرایط بسیار خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت آموزشی نیز در این دولت اقدامات خوبی انجام شد، گفت: ما نرخ پوشش تحصیلی را در آموزش و پروش کشور و استان ارتقا دادیم. ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در حال حاضر در خراسان رضوی چهار مدرسه تک‌نفره داریم، یعنی ما حتی برای یک دانش‌آموز در استان هم یک معلم اختصاص و کلاس درس تشکیل دادیم. ما اعلام می‌کنیم که در حال حاضر هیچ روستایی در استان نیست که هیچ مدرسه‌ای نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: همچنین دولت‌های یازدهم و دوازدهم مانند دولت‌های پیشین در حوزه سوادآموزی نیز عملکرد خوبی داشت. در حوزه آموزش اتباع ما فعالیت‌های زیادی داشتیم. همچنین برای سوادآموزان خودمان علاوه بر آموزش سواد، آموزش مهارت را نیز در دستور کار قرار دادیم و حدود ۱۰۰ مرکز آموزشی تحت عنوان "مراکز یادگیری-یاددهی" در استان دایر کردیم که سوادآموزان در این مراکز انواع مهارت‌ها را فرامی‌گیرند و از این طریق می‌توانند خوداشتغالی داشته باشند.

خدابنده با بیان اینکه از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی توسعه متوازن بین رشته‌های مختلف است، اظهار کرد: در خراسان رضوی ۴۳ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در حال تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می‌باشند که رکورد خوبی است و این میزان در کشور ۳۸ درصد می‌باشد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد رتبه‌های تک‌رقمی کنکور در سال‌های اخیر در خراسان رضوی نشان‌دهنده افزایش کیفیت آموزشی در مدارس استان هست، گفت: طی روزهای اخیر یکی از دانش‌آموزان مشهدی ما توانست در المپیاد ریاضی که در روسیه برگزار شد، مدال طلا کسب کند. ما رشد خوبی در المپیادها داشتیم و بعد از تهران دارای رتبه دوم در تعداد شرکت‌کنندگان و مدال‌آوران المپیاد هستیم. همچنین در جشنواره‌هایی مانند خوارزمی نیز خراسان رضوی خوش درخشیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه مسائل فرهنگی و تربیتی نیز الویت در وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن در خراسان رضوی، بحث‌های مربوط به قرآن، عترت و نماز و توجه به فرهنگ شهادت و فرهنگ حجاب بوده است. در این موارد نیز آموزش و پرورش استان بسیار خوب کار کرد و ما در چند سال اخیر در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری همواره دارای رتبه‌های برتر کشوری بوده‌ایم.

خدابنده همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه تربیت بدنی نیز در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را داشته است، عنوان کرد: در ساخت و ساز استخرها و سالن‌های ورزشی اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شد و در حال حاضر ما در استان بالغ بر ۱۷۰ سالن و استخر دانش‌آموزی در حال استفاده داریم، همچنین ۲۵ استخر و ۲۷ سالن نیز در دست ساخت هستند که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد زیادی از این سالن‌ها و استخرها به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: ما سرانه فضای ورزشی را از ۰.۱۳ متر به ۰.۱۷ متر ارتقا دادیم. ممکن است گفته شود این ۰.۰۴ متر چیزی نیست، اما وقتی این میزان در یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز استان ضرب می‌کنیم، می‌بینیم که مقدار زیادی است. همچنین ما در طی سال‌های اخیر سرانه آموزشی را نیز نیم متر ارتقا داده‌ایم، که برای یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز استان می‌شود حدود ۶۸۰ هزار متر مربع ساخت بنا که اتفاق خوبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه توجه به توانمندسازی معلمین نیز ما از استان‌های پیشتاز هستیم، گفت: میزان بسیار زیادی کلاس‌های ضمن خدمت و آموزش نیروی انسانی در حوزه توانمندسازی معلمین برگزار کرده‌ایم.

خدابنده اضافه کرد: همچنین ما توجه ویژه‌ای به جذب و استخدام نیرو برای آموزش و پرورش داشتیم‌. در طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته شده‌اند و ما توانسته‌ایم افزایش خوبی در سهمیه جذب نیرو در استان داشته باشیم. در سال ۹۶ سهمیه استان ما در دانشگاه فرهنگیان ۲۲۰ نفر و در ماده ۲۸ نیز همین حدود بود، اما امسال ما حدود ۲۲۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان و بیش از ۳۴۰۰ نفر نیز به وسیله ماده ۲۸ جذب نیرو داریم. یعنی ما میزان جذب نیرو در آموزش و پرورش استان را به ۱۰ برابر افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه اداری نیز ما سعی کردیم به سمت شایسته‌سالاری حرکت کنیم، اظهار کرد: ما تحت تاثیر فشارهای جناح‌های سیاسی و افراد ذی‌نفوذ قرار نگرفتیم و از افراد شایسته در آموزش و پرورش استان استفاده کردیم. همچنین جوان‌گرایی نیز از اصول کار ما بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه افزایش درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان نیز اقدامات خوبی انجام شده است. مراکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان به جذب درآمدهای اختصاصی برای آموزش و پرورش استان کمک کرده است که این درآمدها در نهایت صرف دانش‌آموزان استان شده‌است.

خدابنده عنوان کرد: همچنین در رابطه با مدارس شبانه‌روزی نیز با وجود تمامی فشارهای مالی و اقتصادی که بر دولت بود، ما در استان ۶۵ هزار دانش‌آموز را در مدارس شبانه‌روزی تحت پوشش داریم‌ که آمار بسیار خوبی است و ما توانسته‌ایم با تحت پوشش دادن این دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی، از ترک تحصیل آنان جلوگیری کنیم.

وی همچنین در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت لایحه رتبه‌بندی را به مجلس تقدیم کرده است و در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد و اعضاء این کمیسیون به اتفاق آرا آن را تصویب کردند و قرار بود در صحن علنی مجلس به بررسی گذاشته شود و پس از اتمام تعطیلات تهران، این لایحه در مجلس به بحث گذاشته خواهد شد و من فکر می‌کنم در همین سال ۱۴۰۰ این لایحه تبدیل به قانون و اجرایی شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آموزش و پرورش خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی استانی اجتماعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام می کنیم که در حال حاضر آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش خراسان رضوی سال های اخیر تدبیر و امید دانش آموزان بسیار خوبی دانش آموز انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد