Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران، از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشکری ریلی و تبدیل ایستگاه‌های متروک مسیر به بوم‌گردی و هتل دعوت و اعلام حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، آقای سعید رسولی با تبریک ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران، گفت: «راه‌آهن سراسری ایران به طول 1400 کیلومتر در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث‌فرهنگی یونسکو ثبت جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌آهن ایران بلندترین راه‌آهن و طولانی‌ترین شبکه ریلی ثبت شده در جهان است ضمن اینکه پنجمین کشور هستیم که راه‌آهن آن ثبت جهانی می‌شود.»
آقای رسولی گفت: راه‌آهن ایران نخستین راه‌آهن در غرب آسیا و نخستین میراث صنعتی ایران است که امروز به ثبت جهانی رسید.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله مزایای ثبت جهانی راه‌آهن ایران را تقویت گردشگری ریلی و کسب درآمد از صنعت ریلی برای کشور خواند و گفت: «ساختمان‌ها و ایستگاه‌های متروکه مسیر می‌توانند با استفاده از این فرصت توسط بخش خصوصی به هتل و بوم‌گردی تبدیل شوند. شرکت راه‌آهن هم با هدف حمایت از توسعه گردشگری ریلی از بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کند.»
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این اثر ارزشمند می‌تواند مقصد گردشگری قرار گیرد وعلاوه بر رونق اشتغال، درآمدزایی ارزی را در کریدور شمال وجنوب کشور فراهم کند.
پرونده راه‌آهن سراسری ایران در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و پنجمین اثر میراث‌فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راه آهن هتل راه آهن سراسری ایران ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری

هادی قاسمی اظهار داشت: برای ساخت این هتل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این هتل در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ نفر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

قاسمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی