Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت سیاسی طالبان در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که این گروه در پرتو ارزش‌های اسلامی نسبت به حقوق بشر متعهد است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالحق وثیق» مسئول بخش ارتباط طالبان با کشورهای اروپایی در دیدار با «توماس نیکلسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گزارش‌ها و فیلم‌های منتشر شده اخیر مبنی نقض حقوق بشر توسط اعضای این گروه را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که در این دیدار وضعیت کنونی افغانستان، روند صلح و مسایل مربوط به حقوق بشر و فیلم‌ها و گزارش‌های "جعلی" علیه این گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت طالبان در این دیدار گفت: ما در پرتو ارزش‌های اسلامی و منافع ملی به حقوق بشر متعهد هستیم.

وثیق در ادامه نیز از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر باید گزارش‌ها را با بی‌طرفی کامل و پس از بررسی دقیق پیرامون حوادث به منتشر کند.

طالبان: جامعه جهانی برای مقابله با کرونا به ما کمک کندطالبان: قبل از آتش‌بس باید درباره دولت جدید و مورد پذیرش همه توافق شوددفترسیاسی طالبان: ما خواستار حل بحران افغانستان از راه گفت‌وگو هستیمسازمان سیا: پیروزی‌های طالبان به معنای سقوط دولت افغانستان نیستعضو ارشد طالبان: حضور ترکیه در افغانستان اشغال محسوب می‌شود/دشمنان از مسائل مذهبی سوء استفاده می‌کنند

مولوی «عبدالسلام حنفی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر دو روز پیش در نشستی با نمایندگان کشورهای خارجی اعلام کرد که در سیاست ما درباره صلح تغییری ایجاد نشده است و همچنان بر حل بحران افغانستان از راه گفت‌وگو تاکید داریم.

عبدالسلام حنفی اظهارداشت که طالبان با جهان در بخش حقوق بشر، آموزش و تعاملات همچنان متعهد است و از جامعه جهانی نیز می‌خواهد که در بازسازی افغانستان سهم فعال بگیرند.

از سوی دیگر، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز گفته بود که طالبان خواستار انحصار قدرت نیست و تمام مردم باید در صلح و ترقی افغانستان سهم داشته باشند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان سیاسی طالبان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی