Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر دو شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: نقش محوری و ارزشمند طلاب و علما در جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این گروه مانند دژ محکم در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: نقش روحانیون در ایجاد شور و نشاط مبتنی بر شعور و ارزش‌های اسلامی پر رنگ بوده و همواره عامل ایجاد انگیزه و همبستگی عظیم برای حرکت پشت سر رهبر انقلاب بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حوادثی مانند دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف دیگر، افزود: در تمام موارد نقش برجسته علما مشاهده می‌شود لذا حوزه علمیه به عنوان مرکز ایجاد محتوا و نشان دهنده راه مطرح است.

شجاعی گفت: جامعه امروز و نسل جدید به خروجی حوزه‌های علمیه جهت رسیدن به جامعه اسلامی نیاز اساسی دارد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: تحقق بیانیه گام دوم بدون ایفا نقش حوزه علمیه غیر ممکن است.

وی مقدمه رسیدن به پیشرفت را فعالیت‌های جهادی دانست و افزود: انگیزه‌های دینی موتور محرک فعالیت‌های جهادی است.

شجاعی تصریح کرد: انگیزه‌های اسلامی باعث شد نظام شاهنشاهی نابود شده و بتوانیم ۸ سال در مقابل جهان ایستادگی کرده و یک وجب خاک را واگذار نکنیم.

استاندار خراسان شمالی روحانیون را مهم‌ترین ارکان ایجاد انگیزه اسلامی در مردم دانست و گفت: متخصصان دین می‌توانند انگیزه‌ای همراه با علم و منطق به مخاطبان ارائه دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ اشاره داشت و تاکید کرد: این سفر موجب پیشرفت چشمگیر استان در حوزه‌های مختلف شد که توسعه حوزه‌های علمیه با شتاب بیشتر از جمله برکت‌های این سفر است.

کد خبر 5266064

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی بیانات رهبر انقلاب حوزه علمیه خراسان شمالی ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم شیوع کرونا اردبیل ایلام خشکسالی مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران خراسان شمالی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی