Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: قطعا کسانی که بخواهند سودجویی کنند به هر نحوی که منفعت بیشتری داشته باشد، به سمتش خواهند رفت و ممکن است این فرض تا حدی درست باشد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ روز‌های گذشته برخی افراد در فضای مجازی از انتقال فعالیت ماینر‌ها به ساعات نیمه شب و بامداد برای عدم شناسایی آن‌ها خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این خصوص، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با بازارنیوز اظهار کرد: اگر بتوانیم ماینر غیرمجازی را شناسایی کنیم، حتما آن را ضبط کرده و تحویل مقامات قضایی خواهیم داد. درصورتی که این فرض درست هم باشد، تا به حال به چنین موردی بر نخوردیم و از آن بی اطلاع هستیم.

وی افزود: قطعا کسانی که بخواهند سودجویی کنند به هر نحوی که منفعت بیشتری داشته باشد، به سمتش خواهند رفت و ممکن است این فرض تا حدی درست باشد. این افراد ممکن است برای این که توسط مردم (با توجه به پاداشی که برای معرفی این‌ها در نظر گرفتیم) قابل شناسایی نباشند که به صنعت برق معرفی شوند، دست به چنین اقدامی بزنند؛ اما تا به حال اطلاعات دقیقی وجود ندارد و نمی‌توان اظهار نظر خاصی کرد.

رجبی مشهدی، به میزان مصرف برق در مزارع استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بوده که تأمین برق آن‌ها نیازمند نیروگاهی با بیش از ٧٥٠ مگاواتی است که این میزان عددی بسیار بزرگ برای صنعت برق کشور به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ مراکز استخراج رمز ارز‌هایی که به صورت مجاز در حال فعالیت بودند، از ابتدای خرداد خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت‌ها، خاموش خواهند ماند.

پایان پیام// برچسب ها: صنعت برق ، رمزارز ، ماینر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Okj

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صنعت برق رمزارز ماینر صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد