Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش داداشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تحلیل الگوهای هواشناسی از صبح چهارشنبه ۶ مردادماه تا پایان روز جمعه برای آسمان استان بارش تابستانی پیش بینی می شود که این پدیده جوی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش شدید باد، کاهش محسوس دما و در برخی نقاط از جمله مناطق کوهستانی بارش تگرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش بینی کرد که این بارش ها در برخی مناطق گلستان همراه با سیلاب بوده و سبب آبگرفتگی معابر و خیابان ها شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان گلستان از جمله هلال احمر خواست برای مقابله با تبعات این سیلاب احتمالی آماده باشند.

مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: ناپایداری جوی تا پایان روز جمعه در استان ادامه دارد و لازم است شهروندان در این مدت از اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

داداشی همچنین اظهار داشت که وزش باد شدید در مدت زمان فعالیت این سامانه دریای خزر را مواج و متلاطم خواهد کرد.

استان سیل خیز گلستان در سال های اخیر همواره شاهد این پدیده قهری بوده است.

گسترده ترین و مشهورترین سیل گلستان فروردین سال ۱۳۹۸ رخ داد که در آن تعداد زیادی از مناطق شهری به خصوص در آق قلا و گمیشان دچار سیلاب و آبگرفتگی بزرگی شدند بطوری‌که ارتفاع آب در برخی نقاط به سه متر رسید.

ویران شدن هزاران خانه، تخریب گسترده زیرساخت ها، مرگ ۱۱ نفر، مشکلات بهداشتی و آسیب های اجتماعی و خسارت بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریالی از جمله نتایج این سیل بود.

پیش از آن و در مرداد سال ۱۳۸۰ هم سیل دیگری در گلستان رخ داد که با حدود ۵۰۰ کشته به پرتلفات ترین سیل ایران مشهور است.

در جریان این سیل دهها نفر مفقود و تعداد زیادی از اجساد کشف شده نیز هیچگاه شناسایی نشدند و هم اکنون گورستانی در شرق گلستان با افراد گمنام دفن شده وجود دارد.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

برچسب‌ها گرگان بارش باران گلستان سیل سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان بارش باران گلستان گرگان بارش باران گلستان سیل سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آبادان، در این اطلاعیه آمده است: وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک محلی و موقت در بعد از ظهرها از اواسط روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه این پدیده در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.
اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک است و احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی