Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی ایران در تونس در تازه‌ترین مطلب ارسالی خود به مهر از ارائه آثار جدید امال موسی، جامعه شناس مشهور تونسی در نمایشگاه کتاب قاهره خبر داده است. از امال موسی هیچ کتابی به فارسی ترجمه نشده و کلاً شخصیت ناشناسی در مجامع علمی ایران به شمار می‌رود.

در این خبر آمده است که در پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که در فاصله روزهای ۱ الی ۱۵ جولای جاری برگزار شد، دیوان شعر خانم امال موسی، شاعر و جامعه شناش تونسی با عنوان «الحیاة لم تضع بعد مساحیقها» به علاوه گزیده‌های شعری او تحت عنوان «وحدی فی شرفة النساء» و کتاب پژوهشی او با نام «جوانان تونسی و دینداری در زندگی روزمره» ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امال موسی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولتی تونس «وات» با ابراز خوشحالی از اینکه مرکز انتشارات مصری «بتانا» چاپ دوم دیوان شعر او به نام «الحیاة لم تضع بعد مساحیقها» را که در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه ادبی زبیده بشیر الحسن شد، در این نمایشگاه عرضه کرد، گفت: «این کتاب، یک تجربه شعری جدید و متفاوت از تجارب پیشین از نظر انتخاب هنری است، زیرا به شکل یک قصیده تکه‌تکه شده ارائه شد که هر تکه با یک عنوان مستقل ارائه شده و در بردارنده معانی مرگ است که زندگی را خلق می‌کند و معنای شادی و زیبائی که اشاره‌ای به رابطه انسان با زندگی است، را در آن جای می‌دهد.»

دومین اثر خانم موسی، گزیده شعری با عنوان «تنها خودم در بالکن زنان» است که توسط انتشارات عائدون در شهر عمان، پایتخت اردن در ۲۰۰ صفحه به چاپ رسید. شاعر در این اثر تلاش کرده است تا بسته به دگرگونی‌های روحی و روانی خود، گاهی به زبان ساده و گاهی به زبانی مبهم، اسرار عشق و دوست داشتن زندگی را آشکار سازد.

همچنین کتاب «جوانان تونسی و دینداری در زندگی روزمره» نیز که توسط مرکز انتشارات «مؤمنان بدون مرز» در شهر رباط در کشور مغرب به چاپ رسیده، با توجه به اهمیت جمعیت شناختی طبقه جوانان در جامعه تونس، در گروه جامعه شناسی دین و جامعه شناسی جوانان تعریف می‌شود. نویسنده تأکید کرده است که در آن به واسطه تلاش برای غور در رفتار دینی جوانان از جوانب متعدد، تلاش کرده است تا با «رویکرد کمی و کیفی» به جایگاه دین در زندگی روزمره جامعه تونس بنگرد.

کد خبر 5266088 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی تونس قاهره جامعه شناسی ترجمه تازه های نشر تجدید چاپ ادبیات جهان محمدحسین فرج نژاد دفاع مقدس جنگ تحمیلی عید غدیر خم درگذشت چهره ها پیام تسلیت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران صدام حسین ادبیات کودک و نوجوان معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران علمی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: معلمان سکاندران علمی یک جامعه هستند و می‌توانند نسل‌های برتر علمی خلق کنند.

وی با اشاره به مشکلات جوانان برای ازدواج افزود: منشأ خیلی از مشکلات جوانان توقع نامتعارف و چشم وهم چشمی در خانواده‌ها است و باید خانواده‌ها این مشکلات را رفع کنند.

امام جمعه اسفرورین اضافه کرد: جوانان و خانواده‌های آنان با الگو قرار دادن سبک زندگی اهل بیت به ویژه سبک زندگی علوی و فاطمی می‌توانند در این امر سعادتمند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کارگر در توسعه جامعه عنوان کرد: جهش تولید و اقتصاد کشور نیازمند حضور کارگران است و باید نقش مهم این قشر از جامعه درک شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نگاه دنیای مادی به کارگر نگاه ابزاری است اما اسلام جایگاه خاصی برای کارگر قائل شده و این نگاه ناشی از ارزشی است که برای کار قائل است.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی، ایمنی کار، و شناسایی نخبگان باید در دستور کارفرما قرار بگیرد، اضافه کرد: کارگر نباید جایگاه خود را پایین ببیند.

کد خبر 6089121

دیگر خبرها

  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم