Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، فرهاد خوگر روز دوشنبه در جلسه کارگروه تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهری افزود: برغم تلاش برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شبانه و جلوگیری از تخلفات ارتفاع‌سازی در شهر امسال تخلفات در این زمینه ۱۰ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.

او اظهارکرد: بهار امسال برای احداث ۶۸ واحد مسکونی طبقاتی با زیربنای ۱۴ هزار و ۲۴۱ مترمربع از سوی دفتر فنی شهرداری ۲۷ مورد پروانه ساخت صادر شده ولی ساخت و سازهای غیرمجاز و ساخت طبقات اضافی در پروانه‌های صادره از شهرداری بیش از این تعداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوگر گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بویژه در آپارتمان‌سازی و ساختمان‌های طبقاتی نیازمند تقویت پلیس ساختمان شهرداری و هماهنگی شهرداری ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می‌باشد.

شهردار خلخال با تاکید بر اینکه هیچ گونه خدمات شهر به واحدهای مسکونی غیرقانونی بنا شده ارائه نمی‌شود، افزود: احداث واحدهای مسکونی در زمین‌های قولنامه‌ای و فاقد سند مالکیت موجب بروز مشکلاتی در دریافت انشعاب انرژی از شرکت‌های آب ، برق ، گاز و فاضلاب و نیز بهسازی معابر در مسیرهای منتهی به این گونه ساخت و سازهای غیرمجاز در حواشی شهر شده است.

وی واحدهای کوچه ایثار خلخال را نمونه‌ای از وجود نابسامانی در ساخت غیرمجاز واحدهای مسکونی ذکر کرد و گفت: به علت قرار گرفتن واحدهای بنا شده در تراز پایین از تراز شبکه فاضلاب پساب خانگی این واحدها به سمت معابر عمومی هدایت شده و بهداشت عمومی را در معرض تهدید قرار داده است.

شهردار خلخال بیان کرد  :در بخش اجرای پروژه‌های ساختمان‌های طبقاتی توسط بخش خصوصی نیز اجرای ساختمان‌های بلند عاری از نظارت کافی ، استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد ، نابسامانی خرید و فروش آپارتمان ، افزایش قیمت آپارتمان و کاهش کیفیت کار شده است.

خوگر اظهارکرد: ساخت ساختمان‌های بلند قبل از دریافت پروانه از شهرداری ، نیازمند داشتن گواهی لازم از آزمایشگاه‌های مکانیک خاک منابع ذیربط برای تایید مقاومت زمین و اجرای سازه است که در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های طبقاتی و بلند خلخال بدون دریافت این گواهی اقدام به اجرای سازه‌های بلند می‌کنند. 

قاضی موقر ، نماینده دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم برخورد با کارکنان و ناظران متخلف مرتبط با ساخت و سازها و معرفی این افراد به دایره تخلفات اداری گفت: تشکیل واحد مستقلی در فرماندهی انتظامی خلخال برای پشتیبانی از پلیس ساختمان شهرداری و مقابله با افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری بنظر می‌رسد.

برچسب‌ها خلخال دفتر حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی استان اردبیل شهرداری خلخال اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل خلخال استان اردبیل شهرداری خلخال اقشار حاشیه ساخت و سازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس

 مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

 نوبانی افزود: کنترل ایستگاه‌های آتش نشانی در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه در محدوده بولوار امام حسین (ع)، آزادگان و شهرک سجادیه از اهداف ساخت این ساختمان است.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس هم گفت: هزینه ساخت این ساختمان ۷ میلیارد تومان است و در مدت ۱۴ ماه ساخته می‌شود.

 لیاقت افزود: برای تجهیز ساختمان فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵، ده میلیارد تومان نیاز است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج