Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:52:11 GMT

آموزش و مشاوره نظامي دو دروغ بزرگ آمريکاست

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۲۹۸۶

خبرگزاری آریا- سخنگوی جنبش صادقون گفت: مسئله "آموزش" و "مشاوره نظامی" نیرو‌های آمریکایی در عراق دو دروغ بزرگ است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العهد؛ سخنگوی جنبش صادقون عراق در گفتگو با این شبکه گفت مسئله "آموزش" و "مشاوره نظامی" نیرو‌های آمریکایی در عراق دو دروغ بزرگ است و آمریکایی‌ها تحت ضربات مقاومت چاره‌ای جز عقب نشینی از عراق نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود الربیعی در گفتگو با این شبکه درباره سخنان نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه عراق قدرت کافی برای تامین امنیت خود دارد گفت آنچه که امروز مصطفی الکاظمی بیان کرد، باید یک سال قبل گفته می‌شد. همه می‌دانند که عراقی‌ها قدرت کافی دارند و نیازی به نیرو‌های بیگانه ندارند. عراقی‌ها به جهان اثبات کرده اند که توانایی تامین امنیت خود را دارند. وی افزود آمریکا اعلام کرده بود نابودی داعش به سی سال زمان نیاز دارد، اما عراقی‌ها با لبیک به ندای مرجعیت و قرار گرفتن در کنار نیرو‌های مسلح توانستند پیروزی بزرگی به دست آورند.
آنچه ما بدان نیازمندیم مدیریت صحیح دولت است. نیرو‌های آمریکایی که تحت عنوان مشاور و مربی در عراق حضور دارند به درخواست دولت و بدون نظر پارلمان وارد عراق شده اند. دولت می‌توانست از آن‌ها بخواهد که عراق را ترک کنند. این نیرو‌ها جنایات زیادی در عراق مرتکب شده اند. اکنون آمریکایی‌ها مجبور به عقب نشینی هستند. آن‌ها تحت ضربات مقاومت، برای نجات نظامیان خود مجبور به خروج از عراق هستند.
آمریکایی‌ها می‌گویند برای آموزش نیرو‌های عراقی در کشور ما حضور دارند. آن‌ها از سال 2004 تا 2014 نیرو‌های عراقی را آموزش دادند، اما نتیجه آن چه شد؟ نتیجه آن شد که ارتش در برابر گروه کوچکی از تکفیری‌ها فروپاشید. در آن زمان دروغ "آموزش" برای ما بر ملا شد. افغانستان را ببینید. بیست سال از حضور آمریکا و ناتو و آموزش نیرو‌های افغان می‌گذرد، اما ارتش افغانستان در چند روز هشتاد درصد از خاک کشورش را به طالبان واگذار می کند.
مسئله دیگر، مشاوره نظامی است. جالب است که آمریکایی‌ها با داشتن تجهیزات پیشرفته، حضور گروه‌های تروریستی و حرکت آن‌ها به سوی شهر‌های عراق را می‌دیدند، اما سکوت کرده بودند.
آمریکا در عراق چندین هدف را دنبال می‌کند. اول، سیطره اقتصادی بر عراق است. آن‌ها می‌خواهند جاده ابریشم را قطع کنند. آمریکا مانع از عقد قرارداد عراق با چین هم شد. آن‌ها عادل عبدالمهدی را بخاطر همین قرارداد ساقط کردند. امروز هم عراق را به سوی اردن و مصر سوق می‌دهند تا دست از چین بردارد. هدف سیاسی آمریکا فرمانبردار کردن عراق است. آن‌ها عراق مستقل و آزاد را بر نمی‌تابند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا آمریکایی ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟