Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فتح‌الله طلوعی بازرس کل امور نیرو و ارتباطات با اشاره به گزارش‌های هشداری سازمان در خصوص تأمین برق مورد نیاز کشور گفت: در سال‌های گذشته و امسال سازمان بازرسی کل کشور برنامه‌های بازرسی متعددی را اجرا کرده است و ما گزارش‌های مهمی را در خصوص تأمین برق دو سال گذشته به دولت و وزارت نیرو ارائه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کم‌بارشی و تأثیر آن در عملکرد نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش استخراج غیرمجاز رمزارزها و تعمیرات نیروگاهی از علل قطعی برق در ماه گذشته است و در بحث تعمیرات نیروگاه‌ها، به‌واسطه اینکه این نیروگاه‌ها سال گذشته با کمبود سوخت گاز مواجه شدند دیرتر وارد مدار تعمیرات اساسی شده بودند و تعمیرات تا اواسط خرداد طول کشید.

طلوعی افزود: آغاز گرمای زودهنگام هم موجب شد بخشی از برنامه‌ریزی‌های حوزه وزارت نیرو انجام نشود.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه حوضه آبریز کارون در استان خوزستان کمک بزرگی به تأمین برق کشور در حوزه برق‌آبی می‌کند، افزود: در این محدوده در ماه‌های گذشته از جمله اردیبهشت، خرداد و تا نیمه‌های تیر برداشت‌های خارج از برنامه به میزان دو برابر پیش‌بینی‌شده در برنامه از این حوزه‌ها تولید برق صورت گرفت و هرچند کمکی به شبکه بود، اما منجر به این شد که ما در روزهای بعد با خاموشی‌ها و قطعی‌های گسترده مواجه شویم.

طلوعی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود کرد و گزارش‌های هشداری مبنی بر اینکه برداشت‌های بی‌رویه نباید صورت گیرد، ارائه کرد و قطعاً برداشت‌ها باید مطابق برنامه باشد تا تولید برق از نیروگاه برق‌آبی ادامه پیدا کند.

وی گفت:​ در حوزه کمبود برق کل مشکل کشور ما در اوج مصرف حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات است یعنی در طول روز اگر ما این میزان پیک را مدیریت کنیم به لحاظ تولید با مشکل مواجه نخواهیم شد، البته برنامه‌های توسعه‌ای ما باید مطابق برنامه‌های ۵ ساله و قوانین سنواتی ادامه پیدا کند.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور افزود: شاید در کوتاه‌مدت مهم‌ترین بحثی که وزارت نیرو می‌تواند در آن متمرکز شود، طرح هوشمندسازی شبکه مصرف است و ما این را در گزارش‌های مختلف اعلام کرده‌ایم.

وی گفت: مهم‌ترین طرح در هوشمندسازی شبکه، طرح فهام (طرح ملی فراسامانه هوشمند و اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) است که به لحاظ مشکلات اعتباری و بدهی دولت به برخی شرکت‌ها این طرح با قوت ادامه پیدا نکرد که مهم‌ترین پیشنهاد ما در این حوزه فعال‌سازی این طرح است.

طلوعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند در حوزه کشاورزی و صنعت نصب شده است، افزود: در طرح فهام و به‌واسطه اینکه حدود ۵ هزار مگاوات مدیریت مصرف در این طرح صورت می‌گیرد بنابراین ما در گزارش‌هایمان مکرر توصیه کرده‌ایم که وزارت نیرو این طرح را در اولویت قرار دهد و همچنین برای شبکه خانگی هم اجرا کند.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت: این طرح جزو تکالیف وزارت نیرو بر اساس قانون برنامه ششم است و بخشی از این هزینه، چون به‌واسطه مشترک مصرف‌کننده و طی اقساط روی قبض اعمال می‌شود بار مالی برای دولت ندارد و دولت باید در کنار کار قرار گیرد و حمایت‌های لازم را انجام دهد.

طلوعی ادامه داد: راهکار دوم که باید وزارت نیرو در میان‌مدت و بلندمدت در حوزه تولید برق اجرا کند، تمرکز بر روی طرح‌های تجدیدپذیر به ویژه حوزه انرژی‌های خورشیدی است و تقریباً هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر صورت می‌گیرد، معادل نیروگاه‌های حرارتی است.

وی افزود: مزایای نیروگاه‌های خورشیدی این است که دوره نصب و راه‌اندازی آن کوتاه‌تر و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن کمتر است و دولت باید در این حوزه ورود کند چرا که وزارت نیرو به سبب مشکلات اعتباری ورود جدی در این خصوص نکرده است.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه قانون اصلاح الگوی مصرف مهم‌ترین قانون و ظرفیتی است که در این حوزه می‌تواند به دولت کمک کند، گفت:​ معادل سوختی که بر اثر تولید برق در انرژی‌های خورشیدی صرفه‌جویی می‌شود، می‌توان آن را برای سرمایه‌گذار از طریق بازار و بورس انرژی اختصاص داد و این مهم‌ترین مشوق برای سرمایه‌گذار است و بخش زیادی از مشکل برق کشور در سال‌های آینده حل می‌شود.

پربیننده ترین آب ورودی به هورالعظیم به حالت عادی بازگشت ۹۰هزار هکتار از زمین‌ های خوزستان زیر کشت برنج / سد کرخه بیش از ۲میلیارد مترمکعب آب دارد بحران آب خوزستان؛ مقصر کیست؟ نقش سد گتوند در بحران خوزستان "من تشنه هستم!" / کمبود آب مشکلات ایران را پیچیده تر می کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصرف برق نیروگاه ها وزارت نیرو تولید برق مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند

امتداد - رییس هیات مدیره بانک تجارت با اشاره به نقش حساس حوزه روابط‌عمومی در مدیریت فضای رسانه‌ای تاکید کرد: روابط‌عمومی به‌عنوان مدیریت‌کننده افکارعمومی و اذهان مخاطبان باید با نقش‌آفرینی فعالانه در اقدامات درون و برون‌سازمانی، حافظ حقوق ذینفعان سازمان باشند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مرتضی ترک تبریزی در دوازدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی بانک تجارت، با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و مدیران روابط‌عمومی بانک‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی اهداف بزرگی را دنبال می‌کند، همگرایی ایجاد شده در نشست‌های شورای اطلاع‌رسانی را زمینه‌ساز به‌وجود آمدن راهکارها و تحقق اهداف عالی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سیستم بانکی در شرایط خاص و بعضاً دشواری به سر می‌برد که بخشی از این شرایط به جهت تحریم‌هاست و بخشی دیگر به‌واسطه ظهور شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر؛ تحریم‌ها سیاست‌گذاری در حوزه عملکرد بانک‌ها را مورد هجوم قرار داده‌اند و ظهور شبکه‌های اجتماعی هم باعث شده تا هیچ موردی از نگاه کسی دور نماند.

مرتضی ترک‌تبریزی تصریح کرد: به‌رغم این شرایط، همه کارکنان نظام بانکی در کنار هم تلاش کردند تا با همه محدویت‌ها، سیستم بانکی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های حوزه اقتصاد به نقش‌آفرینی خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل دهه ۹۰، با ظهور شبکه‌های اجتماعی، تغییرات زیادی در کسب‌وکار بانک‌ها ایجاد شد. شبکه اجتماعی همانند یک روابط‌عمومی و ابزار اطلاع‌رسانی عمل می‌کند و همین دلیل ضرورت داشته و دارد تا بانک‌ها در این بخش ماهرانه‌تر عمل کرده تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

ترک‌تبریزی به نقش حساس حوزه روابط‌عمومی و حراست سازمان‌ها برای مدیریت فضای رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: روابط‌عمومی به‌عنوان مدیریت‌کننده افکارعمومی و اذهان مخاطب و حوزه حراست به‌عنوان پشتیبان در این بخش نقش‌آفرینی می‌کنند و هر دو باید در خدمت سازمان باشند.

رییس هیات‌مدیره بانک تجارت تاکید کرد: در حال حاضر بانک‌ها بیشتر از آنکه از اختلال در سیستم یا سامانه خدمت‌رسانی دچار مشکل شوند، ممکن است از اظهارنظرهایی که افراد در شبکه‌های اجتماعی دارند، دچار ضربه شوند و در چنین شرایطی نیازمند یک روابط‌عمومی متخصص، فنی و با اطلاع کامل هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته، بیشتر، اخبار منفی بانک‌ها بازنشر شده و به اخبار مثبت کمتر پرداخته می‌شود افزود: ما در بانک تجارت با یک تیم، متشکل از روابط‌عمومی و حوزه IT، دائماً اخبار را رصد می‌کنیم و در مقابل آنها عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

رییس هیات‌مدیره بانک تجارت تلاش برای دفاع غیرمستقیم از عملکرد بانک‌ها را ضروری دانست و گفت: انتشار اخبار منفی، ریسک‌پذیری بانک‌ها پایین را می‌آورد، این در حالی است که بانکها باید دائماً درصدد طراحی محصول جدید و سودسازی برای سهامداران وذینفعان خود باشند.

ترک تبریزی در پایان تصریح کرد: برند سازمان‌ را روابط‌عمومی‌ها حفظ می‌کنند و کار در این حوزه به صورت شبانه‌روزی است؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که بانک‌ها با کمترین آسیب مواجه باشند و برای این منظور، روابط‌عمومی‌ بانک‌ها باید همسو با بانکداری دیجیتال به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند