Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از تأمین هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای عملیات‌های ویژه محیط‌بانان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتناعی خبرگزاری تسنیم، احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، در مراسم افتتاحیه طرح‌های زیست‌محیطی با حضور رئیس‌جمهوری که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، افزود: این 60 طرح، اسنادی بالادستی با هدف مدیریت اکوسیستم‌های دریایی و تالاب‌ها برای گذار از شرایط کنونی به سمت شرایط مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رونمایی و افتتاح ده‌ها طرح محیط زیستی در حوزه‌های مختلف دریایی، تالابی، پایش، کنترل آلودگی و اطفا حریق گفت: حوزه فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر مناطق چهارگانه تحت مدیریت درون سرزمینی، مشتمل بر پهنه آب‌های سرزمینی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر، نوار ساحلی به طول 5800 کیلومتر و 3 میلیون هکتار عرصه‌های تالابی است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دسترسی به آب‌های آزاد و وجود با ارزش‌ترین اکوسیستم طبیعی روی کره زمین یعنی تالاب‌ها، موهبتی است الهی و ثروتی است ملی، متعلق به همه نسل‌های این مرز و بوم و باید در حفظ و بهره‌برداری خردمندانه از این امانت الهی، بیشترین جان‌فشانی را داشته باشیم.

لاهیجان‌زاده با اشاره به چهار طرح مهم از اسناد بالادستی تهیه شده با هدف مدیریت اکوسیستم‌های دریایی و  تالاب‌ها گفت: این طرح‌ها، شامل پایش هوایی و سنجش از دور مناطق تالابی و سواحل، تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی، پهنه‌بندی استقرار آب‌شیرین‌کن‌ها در سواحل جنوب کشور و اطلس اکوسیستم‌های حساس دریایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان، است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به 12 عنوان طرح‌های عمرانی سازمان حفاظت محیط زیست در سطح کشور و یک طرح مهم محیط زیستی در منطقه عسلویه استان بوشهر که با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد، گفت: این طرح‌های عمرانی شامل " هفت مرکز حفاظتی-پایشی "، " آزمایشگاه محیط زیست استان لرستان"، "مرکز اطفاء حریق منطقه حفاظت شده شیمبار در استان خوزستان"، " ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان"، "تأمین هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت عملیاتی ویژه محیط‌بانان به ارزش 65 میلیارد تومان و آغاز تحویل آنها" و " تصفیه‌خانه فاضلاب فاز دوم پتروشیمی‌های عسلویه به ظرفیت 130 مترمکعب بر ساعت در استان بوشهر" می‌شود.

"خبر خوش" فرمانده یگان حفاظت محیط زیست برای محیط‌بانان کشورتجهیز بیش از 500 پاسگاه محیط‌بانی به مبدل‌های خورشیدی به الکتریکینظام آموزشی جدید برای محیط‌بانان تدوین شدکلانتری: مناطق غبارخیز استان خوزستان مهار شده است/ ادعای جدید درباره احیای دریاچه ارومیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تالاب های ایران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست تالاب های ایران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست دریایی محیط زیست محیط بانان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور