Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:43:43 GMT

سگ های بدون صاحب اهواز صاحب خانه می شوند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۴۷۲۳

سگ های بدون صاحب اهواز صاحب خانه می شوند

به گزارش ایرنا  ابراهیم نوشادی دوشنبه در کارگروه پسماند خوزستان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: مردم شهرستان اهواز از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب در سطح شهر بسیار گله مند بودند به همین دلیل با همکاری بسیار خوب دستگاه های مختلف به ویژه شرکت نفت پناهگاهی را برای این سگ ها در دست ساخت داریم.

وی گفت: زمینی از سوی شرکت نفت در پارک شهروند اهواز به مساحت ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار به شهرداری اهواز واگذار شد که اقدامات لازم برای راه اندازی پناهگاه سگ های بدون صاحب در این مکان در حال انجام است و تا یک ماه دیگر آماده استفاده است.

شهردار اهواز ادامه داد: با این کار از تردد و تجمع سگ های بدون صاحب در سطح شهر جلوگیری می شود و سگ ها  زنده گیری وسپس در این مراکز نگهداری می شوند.

نوشادی افزود: در حال حاضر به صورت موقت زمینی در منطقه برومی اهواز برای نگهداری این سگ ها در نظر گرفته شده است و تاکنون ۳۵۰ سگ از سطح شهر اهواز جمع آوری شده است.

انجام عملیات روکش خاکی در سلول های دفن زباله سایت صفیره اهواز

شهردار اهواز درادامه با اشاره به انجام اقداماتی در سایت دفن زباله صفیره این شهرستان گفت: عملیات روکش خاکی بر روی زباله های سایت صفیره شهرستان اهواز انجام گرفته است تا از آتش گرفتن خودبخودی زباله ها در این سایت جلوگیری شود.

نوشادی بیان کرد: سایت دفن زباله صفیره ۱۲۲ هکتار است که روزانه ۸۰۰ تن زباله در این سایت دفن می شود، خوشبختانه دستگاه ها و شرکت های مختلف در این استان در این کار مشارکت بسیار خوبی داشتند تا در این فصل گرما این مشکل باز نمود پیدا نکند.

شهردار اهواز افزود: برای تکمیل ساخت سلول شماره ۲ این سایت ۲۵ میلیارد ریال و برای ساخت  سلول شماره ۳ این سایت مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در صورت تامین عملیات ساخت این سلول ها انجام می شود.

وی ادامه داد: جاده چهار کیلومتری مسیر سایت پسماند صفیره نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد، این جاده به قبرستان باغ فردوس اهواز و یکی از شرکت های نفتی نیز ختم می شود و از شرکت نفت تقاضا داریم در تعمیر و بهسازی آن همکاری کند.

استقرار کانکس های هوشمند بازیافت زباله در اهواز

شهردار اهواز از استقرار کانکس های هوشمند بازیافت در سطح شهر اهواز خبر داد و گفت: برای استقرار این کانکس ها با کمیته امداد امام (ره) خوزستان قراردادی را منعقد کرده ایم و در ۵۰ نقطه اهواز نیز جانمایی انجام گرفته است.

نوشای بیان کرد: تاکنون کمیته امداد ۶کانکس بازیافت را خریداری کرده است، با این اقدام می توان در مسیر بازیافت زباله و جمع آوری زباله های خشک اقدامات موثری را در اهواز انجام داد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کانکس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است گفت: تلاش داریم تا مردم را در این طرح در انجام تفکیک زباله در قبال پرداخت پول تشویق وزباله های قابل بازیافت را بازیافت کنیم.

برچسب‌ها مراکز جمع آوری سگ های ولگرد اهواز شهرداری اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهواز شهرداری اهواز اهواز شهرداری اهواز سگ های بدون صاحب شهردار اهواز زباله ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است

صالح کربلایی حسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: کارگروه محیط زیست شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک، به منظور بررسی مصوبه‌های این کارگروه در خصوص پسماند از این سایت بازدید کرد.

وی اضافه کرد: خاکپوشانی و پردازش از مهمترین مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و شهرستانی است که هم اکنون در حال انجام و دفن زباله‌ها نیز به صورت بهداشتی در حال انجام است.

کربلایی حسنی با بیان اینکه این اقدامات گام مهمی در تحقق مصوبات است، یادآور شد: دفع محیط زیستی زباله‌ها مهمترین افق اعضای کارگروه محیط زیست شهرستان ساوه برای کاهش آلایندگی و عواقب محیط زیستی است که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت‌های خود را از مدیریت پسماند برای تحقق این هدف بیش از گذشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث لندفیل (گودال دفن زباله‌های غیر بازیافتی) این طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای اتمام طراحی و مراحل مطالعاتی است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز آن از سوی مجموعه مدیریت شهرستان تخصیص و تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه همچنین بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: همزمان با از سرگیری فعالیت سایت پردازش، سایت پسماند شهرداری ساوه و تفکیک زباله از مبدا نیز شروع شده تا میزان دفن زباله‌های شهر به حداقل برسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هم در این ارتباط گفت: سایت پردازش این شهرداری ۱۰ سال پیش با ظرفیت تفکیک ۲۵۰ تُن زباله در روز به بهره‌برداری رسیده، اما به علت نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

یاسر یعقوب زاده با بیان اینکه زباله دزدی توسط زباله گردها و مافیای آن مهمترین دلیل نداشتن توجیه اقتصدای برای فعالیت سایت پردازش محسوب می‌شود، افزود: این سایت در ۱۰ سال گذشته برای چند بار به پیمانکار واگذار شد، اما مجدد فعالیت‌های آن متوقف ماند.

وی اضافه کرد: در نهایت پارسال با اخذ مجوز از شهرداری و شورای سلامی شهر تفکیک زباله از مبدا تا سایت پردازش را به صورت یک مجموعه با تَرک تشریفات به یک سرمایه‌گذار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی واگذار کردیم که فعالیت آن از ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

یعقوب زاده میانگین زباله تفکیکی در سایت‌های پردازش کشور را حدود پنج درصد اعلام کرد و گفت: به علت فعالیت زباله گردها در ساوه این میانگین به کمتر از ۲ درصد رسیده که مانعی برای فعالیت شرکت پیمانکار تبدیل شده و انتظار می‌رود مردم برای پیشبرد هرچه بهتر کار در طرح تفکیک زباله از مبدا با این مجموعه همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساخت لندفیل در سایت پسماند نیز اظهار کرد: مطالعات این طرح هم‌اکنون در دست اقدام است که انتظار داریم پس از تایید و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۵ ماه زمان لازم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم