Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:58:42 GMT

خرید دام مازاد عشایر ایلام هفته آینده آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۴۹۱۷

خرید دام مازاد عشایر ایلام هفته آینده آغاز می شود

فرشاد یاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان ایلام با بهره مندی از یک میلیون و ۴۸۰ هزار راس دام نقش مهمی در تولید گوشت قرمز و سایر تولیدات دامی دارد.

وی گفت: عشایر استان ایلام سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت به بازارها عرضه می‌کنند ولی در سال جاری خشکسالی‌های کم سابق برای آنها مشکل ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسمی با اشاره به مشکلات آبرسانی به عشایر استان، افزود: ۲۰ تانکر به عشایر مناطق مختلف در استان ایلام آبرسانی می‌کنند آبرسانی به مناطق عشایر مختلف به‌صورت هفتگی یا هر ۱۰ روز یک‌بار انجام و به هر خانوار سه هزار لیتر آب تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: در بحث تامین نهاده‌های دامی عشایر که سهم استان ایلام از وزارتخانه اخذ شده و ماهیانه بین عشایر توزیع می‌شود.

یاسمی افزود: در بحث خرید دام مازاد عشایر در هفته آینده با هماهنگی و پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: ارزش اقتصادی محصولات تولیدی عشایر استان ایلام سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است که با حمایت از آنها می‌توان سرانه تولید این قشر را افزایش داد.

کد خبر 5266338

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر ایلام ایلام دام زنده ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا ایلام خشکسالی مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران استان ایلام عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح  آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیّران جمعیت هلال احمر استان تهران آغاز شد.

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه  ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در این طرح اجرا می‌شود گفت: خیّرین موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

او افزود: روستا‌های تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستا‌های دارای تنش آبی هستند که در این طرح از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می‌شوند.  

کاووسی با بیان اینکه  با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از نعمت آب برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: برای تأمین اعتبار این طرح ۳۵ میلیارد ریال از سوی موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا سرمایه‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد