Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به آغاز کار برداشت سیب زمینی تابستانه در این استان، گفت: مجموع سطح زیر کشت سیب زمینی استان ۲۰ هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، منصور رضوانی جلال با اعلام این خبر، افزود: متوسط برداشت سیب‌زمینی از مزارع استان همدان ۳۴ تا ۴۰ تن در هر هکتار است و یک پنجم سیب‌زمینی کشور در همدان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید سیب زمینی در استان و نیاز به استفاده بهینه از این محصول راهبردی، در کنار بحث تولید، تقویت و گسترش سه بخش دیگر شامل سردخانه ها، صنایع تبدیلی و صادرات نیز مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی همدان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۰ هزار هکتار سیب‌زمینی در مزارع استان همدان کشت شده که برآورد می‌شود از این سطح ۹۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رضوانی جلال  با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۰ هکتار سیب‌زمینی در مزارع این استان کشت و ۹۱۳ هزار تن محصول از این سطح برداشت شد، اظهار کرد: سیب‌زمینی تابستانه مصرف تازه‌خوری دارد و برای استفاده تازه مناسب است‌.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیک برداشت سیب‌زمینی تابستانه را مردادماه عنوان کرد و افزود: پیک برداشت سیب‌زمینی پاییزه نیز مهرماه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان سیب زمینی تابستانه برداشت سیب زمینی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد

غفوریان  با اشاره به اینکه در مجموع ۱۴ هکتار از اراضی سرخه زیر کشت گوجه سبز است، گفت: برداشت این محصول از اواخر فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و میانگین عملکرد این محصول در شهرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد باغ‌های گوجه سبز در این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین است، افزود: هفت هکتار از باغ‌های گوجه سبز غیربارور و بقیه بارور است که بیشترین ارقام آن اصلاح شده شامل برغانی و شهریار است.

رییس جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه این محصول شرایط و ویژگی منحصر به فردی در زمینه زودرس بودن محصول، زمان مناسب جهت برداشت و عرضه به بازار، نوبرانه بودن و طعم و مزه خاص با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارد، گفت: بر این اساس بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای لاسجرد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم