Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:45:14 GMT

اسد: در تلاش برای بازگشت آوارگان سوری به کشور هستیم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۲۳۰

اسد: در تلاش برای بازگشت آوارگان سوری به کشور هستیم

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ اسد این سخنان را در دیدار هیاتی  به ریاست الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دمشق بیان کرد.

در جریان این دیدار، تلاش های مشترک و همکاری های دو جانبه میان سوریه و روسیه در مورد بازگشت پناهجویان سوری که جنایات تروریست ها آنها را مجبور به ترک کشور خود کرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، دو طرف بر رضایت خود از پیشرفت صورت گرفته در زمینه بازگشت پناهجویان سوری در نتیجه تلاش های مشترک تاکید و از جلسه مشترک پیگیری فعالیت‌های کنفرانس بین المللی بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری که در دمشق برگزار شده، تمجید کردند.

اسد تاکید کرد که سوریه با بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده توسط گروه‌های تروریستی، بازگرداندن امنیت و ثبات به مناطق آزاد شده و تسریع در روند آشتی که ضامن بازگشت ایمن آوارگان و پناهجویان به خانه و کاشانه‌ خود است، به طور مداوم در تلاش برای بازگشت این آوارگان به روستاها و شهرهای خود است.

رییس جمهوری سوریه همچنین از رهبری روسیه برای کمک های بشردوستانه، پزشکی و ارسال محموله واکسن کرونا به دمشق قدردانی کرد.

لاورنیتف نیز در این دیدار گفت، اطمینان دارد با توجه به اقدامات موثر دولت سوریه برای فراهم آوردن شرایط و زمینه مناسب به منظور بازگشت آوارگان سوری، طرف‌های سوری و روسی در این زمینه به نتایج ملموسی خواهند رسید.

وی افزود، مسکو آمادگی دارد تا  به همکاری با سوریه برای حل مشکلات و موانعی که ممکن است مانع روند بازگشت آوارگان شود، کمک کند.

برچسب‌ها روسیه بشار اسد سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه بشار اسد سوریه روسیه بشار اسد سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه