Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:02:11 GMT

‍ برداشت 1150 تن عدس از دیمزارهای کالپوش میامی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۶۷۶۶

‍ برداشت 1150 تن عدس از دیمزارهای کالپوش میامی

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به برداشت محصول عدس از مزارع این شهرستان و به‌ویژه در کالپوش گفت: امسال یک هزار و 150 تن عدس در سطح شهرستان تولید شد.

 علی‌اصغر محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال 2 هزار و 300 هکتار از مزارع و اراضی کشاورزی کالپوش زیر کشت عدس رفته بود.
وی با اشاره به کشت این محصول در اراضی دیم بخش کالپوش خاطرنشان کرد: زمین‌های عدس کاری شده در کالپوش به‌صورت دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه عمده حبوبات در مزارع میامی کشت می‌شود گفت: عدس از نظر وسعت کشت،بعد از کشت گندم و جو در رتبه سوم شهرستان میامی قرار دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد تولید این محصول در هر هکتار 500 کیلوگرم بوده و یک هزار و 150 تن محصول عدس در سطح شهرستان تولید شد.
مدیر جهادکشاورزی میامی با بیان اینکه بیشتر مردم کالپوش به کشاورزی اشتغال دارند اضافه کرد: این منطقه با 12 روستا یکی از قطب‌های تولید انواع محصولات کشاورزی در استان سمنان است.
وی تصریح کرد: کالپوش در تولید انواع حبوبات، غلات، چغندرقند و دانه‌های روغنی آفتابگردان و کلزا در رتبه‌های برتر استان سمنان قرار دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها میامی منطقه کالپوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر