Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد جمالی روز دوشنبه  در جریان دیدار اعضای خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد در آستانه روز خبرنگار افزود: اسلام همیشه و همه جا افراد را به خرد جمعی دعوت می‌کند ‌و همگان می دانند حتی حکومت ها بدون پشتوانه مردمی مشروعیت پیدا نمی کنند.

جمالی با اشاره به اینکه ملاصدرای شیرازی ۴۰۰ سال قبل انقلابی به پا کرد، تصریح کرد: باید از این فیلسوفان درس های زیادی را بیاموزیم و امید است به سمت کمال طلبی پیش برویم و از مقام طلبی خودداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر ناهنجاری در جامعه است علت گم کردن راه است و گناه زمانی آغاز می شود که خدا دیده نشود و به طور قطع اگر حرکت ما خدامحوری باشد  هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران همان مسئولیتی است که خداوند بر عهده پیامبرش گذاشته است، افزود: انتظار می رود خبرنگاران به عنوان یک عنصر مثبت در راستای آگاهی به مردم و انتقال اطلاعات به جامعه گام بردارند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باتوجه به پیشرفت علم در مقایسه ای می توان به عنوان مثال دستاورد این  چند دهه را  بیش تر از سال های گذشته دانست، افزود: به تبع پیشرفت علم انسان موفق کسی است که دارای دید جهانی باشد و در بعد کشوری منافع ملی  را بر منافع شخصی در اولویت قرار دهد.

وی تصریح کرد: با جزیره ای فکر کردن نمی شود حکومت کرد.

جمالی در خصوص مطالبات رسانه های مکتوب و مجازی از دستگاه های اجرایی، ابراز داشت:  با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هماهنگی های لازم جهت تامین اعتبار و پرداخت از سوی دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخی از خبرنگاران به علت جهل به قانون ممکن است دچار مشکلاتی شوند، تاکید کرد: بهتر است که مساله آموزش به خبرنگاران در اولویت کاری ارشاد  اسلامی و خانه مطبوعات باشد.

جمالی بیان کرد: خبرنگاری شغل مقدس است چرا که خبرنگاران در پی آگاهی و شناخت هستند و این رسالت سنگین است.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه های  زندگی جمعی همین تکمیل کردن یکدیگر است، گفت: باید برای نیروهای سیاسی نیز ظرفیت سازی شود و اگر تعامل مطلوب با رسانه ها داشته باشند می توانند اتفاقات بهتری در تاریخ را رقم بزنند.

جمالی با اشاره به اینکه گاهی برخی از اصحاب رسانه برای ایفای رسالت خود حتی جانشان را نیز فدا می کنند، عنوان کرد: مدیران باید خبرنگاران را به عنوان بازوی خود دانسته و از ظرفیت آن ها جهت توسعه استان استفاده کنند و نقدهای منصفانه را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه دوره مدیریت سنتی به سر آمده است، بیان کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت در برخی از حوزه میدان ندادن به نخبه ها است و باید بدانیم که این حق مسلم مردم است که به سمت کسانی که مدیریت بهتری دارند گرایش پیدا کنند.

معاون سیاسی استاندار خواستار احصا ظرفیت های موجود در قوانین برای رفع مشکلات حوزه خبرنگاران از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه این دستگاه فرهنگی شد.

جمالی در خصوص مشکلات بیمه ای، مسکن و پرداخت تسهیلات بانکی به خبرنگاران، گفت: این صنف شریف باید دیده شوند و به دور از استرس و در آرامش باشند چرا که اگر دیده نشوند آسیب پذیری آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه ما دشمنان و منابع مشترک داریم، عنوان کرد: حاکمیت نظام برای ما از همه چیز مهم تر است.

جمالی خانه مطبوعات را علم و بیرق اصلی خبرنگاران دانست و گفت: نباید اجازه استثمار قلم را بدهیم و برای حفظ حرمت خبرنگار و سلامت جامعه از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

نقش رسانه ها در پیگیری مطالبات مردمی انکار ناپذیر است 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است، اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارند و همین مهم موجب اعتماد مردم به رسانه است.


سید محمد تقوی به تاثیر رسانه بر هویت فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت از نظر کمیت در سطح کشور کم نظیر هستند و برای ارتقای کیفی آن باید راهبردهای جدیدی به کار گرفته شود.

تقوی با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار داریم، گفت: امسال همچون سال گذشته و در راستای حفظ سلامت اصحاب رسانه به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا از برگزاری جشن خودداری می شود و در قالب دیگری از خبرنگاران تجلیل به عمل می آید.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها در استان دارای مجوز و برخی فاقد مجوز هستند، تاکید کرد: تنها نهاد مرجع برای تعیین صلاحیت رسانه مجموعه فرهنگ و ارشاد و تنها صنف خانه مطبوعات است.

تقوی افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

وی همچنین از خبرنگاران استان برای پوشش اخبار مجموعه استانداری و تعامل خوب با سایر دستگاه های اجرایی تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران استان جزو بهترین خبرنگاران در سطح کشور هستند.

ارشاد اسلامی تامین بخشی از تجهیزات خانه مطبوعات استان را تقبل کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز داشت: خانه مطبوعات استان چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و خبرنگارانی که در رسانه های دارای مجوز مشغول به کار هستند می توانند به عضویت این خانه در بیایند.

محمد علی پیرسبزی با اشاره به اینکه انتخابات خانه مطبوعات به صورت ملی برگزار می شود، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت خانه مطبوعات است.

پیرسبزی با اشاره به اینکه استاندار در جشن روز خبرنگار در مردادماه ۹۸ قول مساعد برای ساخت خانه مطبوعات را به خبرنگاران استان داد، گفت: کلنگ این خانه در هفته دولت ۹۸ با عنوان ساختمان فرهنگی و مطبوعاتی به زمین زده شد.

وی عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از تجهیزات خانه مطبوعات را تامین می کند.

پیرسبزی در خصوص مشکل بیمه ای خبرنگاران نیز، عنوان کرد: اصحاب رسانه می توانند با عضویت در صندوق هنر از مزایای این صندوق از جمله بیمه برخوردار شوند.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد روز خبرنگار یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد روز خبرنگار یاسوج کهگیلویه و بویراحمد روز خبرنگار یاسوج کهگیلویه و بویراحمد خانه مطبوعات فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی اصحاب رسانه روز خبرنگار رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری