Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی آخوندی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف گفت: اعتبارات سال گذشته حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری فقط ۳۰ درصد تخصیص پیدا کرد و نسبت به میانگین اعتبارات تخصیصی که ۵۲ درصد بوده، کمتر است.

وی اظهار داشت: با افزایش اعتبارات اداره منابع طبیعی و استفاده از اعتبارات ملی امیدواریم طی سال جاری اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خوسف با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان گفت: در راستای تامین علوفه دام در بلندمدت و جلوگیری از پیشروی کویر و تثبیت خاک، اجرای عملیات آبخیزداری از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی افزود: اجرای طرح‌های مطالعاتی در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بسیار مهم است و اجرای هر پروژه بدون مطالعات زیست‌محیطی آن امکان‌پذیر نیست.

آخوندی با اشاره به شرایط خاص استان و شهرستان خوسف و متفاوت بودن شرایط آن با سایر استان‌ها اظهار داشت: با توجه به وظایف ذاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای اجرای قانون رضایت مردم در راستای اجرای قوانین باید مد نظر قرار بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم گفت: برخی فرصت‌های خاص وجود دارد که در اختیار همه قرار نمی‌گیرد و مسوولان از این فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنند.

علیرضا نصرآبادی افزود: دستگاه منابع طبیعی یک دستگاه حاکمیتی با پشتوانه قوانین و مقررات سازمان است که باید در اجرای این قوانین حساسیت‌های خاصی  وجود داشته باشند.

رییس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف نیز گفت: نگرش مردم و تفکر مردم نسبت به منابع طبیعی طی سال‌های اخیر تغییر کرده و دید توقیف زمین‌ها و جریمه توسط مردم به این دستگاه وجود ندارد که نمونه بارز آن مشارکت مردم و اهالی روستاها برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری بوده است.

مهدی کرباسچی اظهار داشت: با مشارکت مردم هشت هزار هکتار عملیات هلالی آبگیر در شهرستان خوسف انجام شده که این میزان عملیات آبخیزداری در استان بی‌سابقه است.

وی گفت: اجرای مطالعات آبخیزداری در هشت حوضه انجام شده است و اجرای پروژه‌های آبخیزداری با اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی در این اراضی انجام خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف افزود: بزرگترین سازه آبخیزداری در شرق کشور در شهرستان خوسف اجرا شده که توانسته است در راستای تغذیه سفره زیرزمینی در منطقه آرک و بین‌آباد نقش مهمی داشته باشد.

وی گفت: ایجاد ۱۵۰ بند و پشته خاکی در راستای تغذیه سفره‌های زیرزمینی و تامین علوفه دام نقش مهمی داشته که طی چند سال اخیر اجرا شده است.

در این نشست از خدمات چهار ساله مهدی کرباسچی رییس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف تقدیر و رضا سبزی به این سمت منصوب شد.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد و به دلیل کویری بودن سه چهارم وسعت این شهرستان اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری از اهمیت ویژه برخوردار است.

برچسب‌ها خوسف منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوسف منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خوسف منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی