Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگرانی‌ها در مورد افشای جنایت هولناک علیه بومیان در آمریکا در پی آغاز روند کشف گور‌های دسته جمعی در مدارس شبانه روزی افزایش یافته است. خبرگزاری میزان – کشف گور‌های دسته جمعی کودکان بومی در محوطه مدارس شبانه روزی در کانادا، توجه‌های جهانی را به سمت جنایتی مشابه در آمریکا جلب کرده است.   به گزارش «نیوز نیشن یو اس اِی»، آمریکا در سال ۱۸۷۹، نخستین مدارس شبانه روزی کودکان بومی را افتتاح کرد؛ مدارسی که محل اعمال خشونت جسمی، فرهنگی، روانی و عاطفی علیه کودکان بومی بودند و ابزار تکمیلی نابودی بومیان محسوب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آمریکا که در سال ۱۸۱۹ قانون معرفی تمدن به بومیان آمریکایی را تصویب کرده بود، از این مدارس و سلب مالکیت بومیان بر زمین هایشان همزمان برای نابودی بومیان این کشور استفاده می‌کرد.   برخلاف کانادا، آمریکا اطلاعات طبقه بندی شده و موثقی در مورد مدارس شبانه روزی کودکان بومی در این کشور ندارد.   براساس تخمین سازمان غیر انتفاعی NABS در سال ۱۹۲۶ در ۳۰ ایالت آمریکا، ۳۵۷ مدرسه از این نوع وجود داشته است که احتمالا رقم درست ۵۰۰ مدرسه است.   آمار و ارقام این سازمان همچنین تخمین می‌زند که در سال ۱۹۰۰ حدود ۲۰ هزار دانش آموز در این مدارس ثبت نام شدند و این میزان در سال ۱۹۲۵ تا ۳ برابر افزایش یافته و به رقم ۶۰ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده باشد.   مقایسه آماری میان کانادا و آمریکا در این زمینه، واقعیت هولناکی را نمایان می‌کند.   جست و جوی اجساد در کمتر از ۵ مدرسه از ۱۵۰ مدرسه شبانه روزی کودکان بومی در کانادا به کشف بیش از هزار جسد منجر شد؛ این در حالی است که در کانادا ۱۵۰ مدرسه از این نوع وجود دارد و تعداد این مدرس در آمریکا به عدد ۵۰۰ می‌رسد. بیشتر بخوانید: تاریخ فراموش شده مدارس شبانه روزی کودکان بومی در آمریکا کشف گور دسته جمعی کودکان بومی این بار در اورگان تحقیقات اخیر در آمریکا تخمین می‌زند احتمالا ۴۰ هزار کودک بومی در طول دوره تحصیل در مدارس شبانه روزی در آمریکا، جان خود را از دست داده‎اند.   این گزارش می‎گوید تنها راه پیشرفت و بهبود وضعیت بومیان در آمریکا، گنجانده شدن تاریخ تبعیض علیه بومیان این کشور در برنامه‌های درسی است؛ چرا که این موضوع به اندازه جنگ جهانی دوم در تاریخ آمریکا اهمیت دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر شبانه روزی کودکان بومی مدارس شبانه روزی کودکان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، افزود: الف‌تا رویدادی است که با شناسایی و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات خلاقانه و الهام‌بخش، زمینه تعامل و هم‌افزایی میان معلمان، مدیران و عوامل تربیتی و آموزشی مدارس سراسر کشور را فراهم می‌سازد.
وی، با بیان اینکه این رویداد شامل دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه می‌باشد، گفت:در بخـش اول مدارس پیشتاز تحول، تجــارب و اقدامات تحـــول‌آفرینـــی ثبــت می‌شوند که از سوی مجموعه معلمان، مربیان، مدیر، عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و باعث ایجاد تحول در «کل مدرسه» شده است.
محمد جمالی آرند، افزود:در بخش دوم هم که شامل تک تجربه‌ها است، تک‌اقدامات تحول‌آفرینی ثبت می‌شوند که از سوی معلمان، مربیان، مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی، هنرآموزان و عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در «بخشی از مدرسه» شده است.
وی، آخرین مهلت بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد علمی را ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد و، گفت:مخاطبان رویداد می‌توانند با ورود به وبگاه رویداد به آدرس www.alefta.ir در بخش «عضویت»، حساب کاربری (پروفایل) خود را ایجاد و نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی و پرسنلی خود اقدام نمایند. سپس برای ارسال تجربیات خود باید گزینه ثبت تجربیات را انتخاب و در مرحله بعد با انتخاب یکی از گزینۀ‌های «ثبت تجربه در بخش تک‌تجربه‌ها» و «ثبت تجربیات در بخش مدارس پیشتاز تحول» وارد فرآیند ثبت تجربه و اثر خود در بخش انتخابی شوند و تجربیات خود را با تکمیل فرم‌ها و ارسال مستندات شامل فیلم، صوت، عکس و … ارسال نمایند. در ادامه شیوۀ ارسال اثر در هریک از بخش‌ها توضیح داده شده است.

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟