Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:11:09 GMT

ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری پیام غدیر است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۸۱۵

ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری پیام غدیر است

ایسنا/زنجان امام‌ جمعه سلطانیه گفت: ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری و سبک زندگی علوی پیام غدیر است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب شامگاه دیروز (۵ مردادماه) در مراسم یادواره شهدای روستای ویر و رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای این روستا با عنوان «سلام بر آنان که زنده‌اند» که در راستای گرامی‌داشت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) بعد از سربلندی از ابتلائات و آزمون‌های الهی به مقام امامت رسید و این نشان‌گر جایگاه امامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامی‌داشت ۱۸ ذی‌الحجه سال‌روز اعلان امامت و ولایت حضرت علی (ع) و روز عید غدیر، به اهمیت این روز اشاره کرد و افزود: در اهمیت ولایت و امامت، همین بس که خداوند به پیامبر اسلام هشدار می‌دهد که اگر ولایت امیرالمؤمنین (ع) را ابلاغ نکند، رسالت خدا را انجام نداده و در واقع پایان رسالت پیامبر وابسته به ابلاغ ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه برای بزرگداشت غدیر نباید به جشن‌های ساده اکتفا شود و بلکه طبق دستور پیامبر در خطبه غدیر، باید ماجرای غدیر حتی برای فرزندان بیان و پیام غدیر به جامعه منتقل شود، ادامه داد: ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری و سبک زندگی علوی پیام غدیر است.

این مسئول با تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع)، عنوان کرد: تاسیس شبکه وکالت و نصب نمایندگانی از علما و فقها به عنوان نماینده و حلقه اتصال خود و مردم از اقدامات کلیدی حضرت امام هادی (ع) بود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه شبکه وکالت در زمان امام حسن عسگری (ع) توسعه یافت و در دوران غیبت ادامه دارد، اضافه کرد: ولایت‌فقیه یادگار ائمه معصومین و تداوم ولایت رسول‌الله است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) که می‌فرمایند «دنیا بازار است، عده‌ای در آن سود می‌برند و عده‌ای ضرر می‌کنند»، متذکر شد: شهدا در بازار دنیا با بذل جان و کسب مقام بهشتی معامله پر سودی با خدا کردند.

وی با یادآوری اینکه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم، با تاکید بر گرامی‌داشت یاد، راه و اهداف شهدا، تصریح کرد: مجالس یادواره یا کنگره شهدا مجلس بیعت با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ما در جهان مرهون مجاهدت‌ها و از جان گذشتگی شهدا است، بیان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان پیام شهدا است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه برای در امان ماندن از هجمه‌های دشمنان، مطالعه و آشنایی با زندگی‌نامه و وصایای شهدا باید مورد توجه همگان به ویژه نسل جوان قرار گیرد، افزود: ولایت‌مداری، تبعیت از ولی‌فقیه و حفظ حجاب از وصایای شهدا است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از کتاب زندگی‌نامه شهدای ویر با عنوان «سلام بر آنان که زنده‌اند» رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان فرهنگ ایثار و شهادت جمعه سلطانیه پیام غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901334

دیگر خبرها

  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان