Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@00:20:18 GMT

وقوع طوفان شدید در شرق چین

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۸۳۹

وقوع طوفان شدید در شرق چین

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، طوفان "این فا" با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت نواحی شرقی چین را درنوردید.

براساس گزارش مرکز هواشناسی ملی چین، به دنبال وقوع این گونه طوفان‌ها دوره‌های طولانی از بارش‌های سنگین و سیل آسا شکل می‌گیرد و به مناطق ساحلی اعلام شده است که مراقبت‌های مربوطه برای تاثیرات باد و باران بر جزر و مد و خسارات احتمالی را انجام دهند و در این زمینه آمادگی‌های لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوفان "این فا" در شهر جواشان باعث رانش زمین شد. در برخی از نواحی دیگر سیستم حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق در آمد و به مردم هشدار داد تا در خانه بمانند. این طوفان به دنبال سیل تاریخی بی سابقه رخ داد که موجب خسارت گسترده و کشته شدن ۵۸ نفر در نواحی مرکزی چین شد.

طبق گزارش‌های سازمان هواشناسی، طوفان "این-فا" موجب بارش‌های سیل آسا در برخی مناطق در روز‌های آینده خواهد شد و مقامات نگرانند حجم خسارات به گونه‌ای باشد که امداد رسانی را با مشکل جدی مواجه کند.

در غرب چین، در استان هنان که در هفته گذشته جاری شدن سیل بی سابقه منجر به کشته شدن حداقل ۵۸ نفر شد، مقامات همچنان در حال پاکسازی اشیا، اجساد و بقایای خودرو‌هایی هستند که مانع تردد در جاده‌ها می‌شود. هوای نامناسب زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس اعلام مقامات هنان، بیش از ۴۹۵ هزار نفر تخلیه شده اند و خسارات وارده به میلیارد‌ها یورو رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان چین طوفان سهمگین بارش های سیل آسا المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،محمدرضا لکزایی روز شنبه افزود: به علت شکستن و تخریب پایه دال پل در مسیر اصلی درح به مرز ماهیرود واقع در سه راهی کلاته شیر، این مسیر مسدود شد.

وی ادامه داد: امکان تردد خودرو‌ها به سمت مرز ماهیرود از سمت مسیر قدیمی در این محور تامین شده است.

فرماندار سربیشه اظهار کرد: بارش شدید تگرگ باعث تخریب تمامی آبنما‌های سه بخش شهرستان، برخی معابر شهری و روستایی و وجود گل و لای و سنگ در معابر برخی روستا‌ها شد.

وی با بیان اینکه جاده روستایی کباد به دلیل عبور سیلاب تخریب و مسدود است اظهار کرد: همچنین خسارات زیادی به مزارع و باغات کشاورزی این شهرستان وارد شد.

لکزایی اضافه کرد: جاده روستای شبو غیرقابل دسترس شده و ۱۵ منزل روستا نیز دچار آبگرفتگی شد که نیرو‌های هلال احمر در حال ارسال چادر و آرد به این منطقه هستند.

وی عنوان کرد: اکنون چند تیم در حال ارزیابی و بررسی خسارات سیلاب و تگرگ به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب را به همراه داشت و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا هفته اول اردیبهشت نیز در خراسان جنوبی خسارات سنگین مالی بر جای گذاشت، اما خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشد.

دیگر خبرها

  • طوفان شدید در شهرستان بردسکن
  • وقوع سیل شدید در جنوب چین + فیلم
  • خسارات بارش‌های شدید به عشایر دزپارت
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • بارش بهاری و وقوع طوفان‌های لحظه‌ای همراه با صاعقه آسمان اصفهان را در بر می‌گیرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد