Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل گفت: رزمایش‌های مختلف در ماه محرم توسط سپاه اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ، سرهنگ پاسدار شکر عبدی ‌در جلسه ستاد ساماندهی مراسم عزاداری محرم اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم برنامه‌هایی در شان حسینیت و مکتب عاشورا داشته باشیم که در این راستا  رزمایش‌های مختلف در ماه محرم توسط سپاه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توزیع 7500 ماسک در بین عزاداری سالروز شهادت مسلم بن عقیل به عنوان آغازگر برنامه‌های عزاداری ماه محرم اردبیل توسط سپاه بود، افزود: سیاه پوش کردن بازار تاریخی و فضای شهر و ادارات در ایام محرم، توزیع ماسک در بین عزاداران ماه محرم، و نیز همکاری با شهرداری در توزیع 100 هزار ماسک رایگان در سطح شهر در ماه محرم و صفر از برنامه‌های سپاه در این ایام است.

 معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل  بیان کرد: تمامی  تمهیدات لازم در این زمینه انجام یافته تا این مراسمات به صورت باشکوه و منظم برگزار شود و انتظار می‌رود مسئولان و مدیران اجرایی تعامل و همکاری‌های لازمی در این زمینه داشته باشند.

 برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای عزاداری سالم اتخاذ می‌شود 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه با مشارکت محلات شش‌گانه و سیزده گانه شهر اردبیل کارگروه تخصصی محرم تشکیل شده افزود: با توجه به اینکه متولی برنامه‌های محرم سازمان تبلیغات اسلامی است لذا این سازمان خط مشی مقام معظم رهبری را در برنامه‌ها مورد توجه قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای عزاداری سالم اتخاذ می‌شود.

جعفرزاده بیان کرد: برنامه‌های ماه محرم با محدودیت‌های خاص و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد تا هم جایگاه و قداست عزاداری بر اباعبدالله الحسین (ع) و هم عافیت و سلامت مردم حفظ شود. 

وی افزود: آیین طشت‌گذاری اردبیل با شور و شوق مضاعف به نسبت سال گذشته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و برگزاری دیگر مراسم ماه محرم در اردبیل مانند زنجیرزنی و سینه‌زنی محلات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز خواهد بود.

در پایان جلسه  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با بیان اینکه سال گذشته در ماه محرم آماری مبنی بر ابتلای عزاداران به کرونا مشاهده نشد، افزود: طبق پروتکل‌های اعلامی برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته باید به فاصله هر نفر 4 متر مربع باشد و مراسم عزاداری در فضای باز شهرهای قرمز یک ساعت و در شهرهای نارنجی 75 دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون ماسک، گندزادیی و... خواهد بود و مسجدروی ممنوع خواهد بود.

انتهای‌پیام/131/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم توسط سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد

ایسنا/اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد.

کاظم دبیر ۵ اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی یکی از معضلات کشورهای در حال توسعه را از خود بیگانگی‌ و در مقابل این از خودبیگانگی، خودآگاهی را بهترین کلمه دانست و افزود: هویت‌بخشی و هویت‌شناسی برای بازگشت به خویشتن اساسی‌ترین موضوع است.

وی افزود: جمع‌آوری، حفظ و نگهداری این هویت برای آگاه‌کردن و شناساندن آن به نسل جدید موثر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اشاره به باورهای قومی و قبیله‌ای، زبان مادری، مذهب، ادبیات و حماسه‌ها به عنوان بخشی از هویت و تاریخ، گفت: این هویت علاوه بر اینکه در زمینه فرهنگی کارکرد دارد، در بحث سیاسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد در خصوص هویت شناسی، کمک گرفتن از موزه‌هاست که شامل آداب، سنن و فرهنگ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل موزه‌ها را موثر در آموزش نسل جدید، تشدید حس تعلق‌خاطر و احساس خوب به گذشته، تربیت، منزلت قومی و ملی و خودآگاهی دانست و اشاره کرد: تولید، بازتولید و بازنمایی هویت از اهداف این کنفرانس می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه استان اردبیل در میان ۱۰ استان برتر در بحث گردشگری و دارای تاریخ فاخر، معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ آنرا حائز اهمیت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه را امری مهم برای نیل به این هدف دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد: مقاله‌های رسیده به کنفرانس از لحاظ کمی و کیفی باعث رشد شود و در بحث اجرایی نیز کارکرد داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود