Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

برخلاف صحبت‌های روز گذشته رئیس اتاق اصناف تهران، دبیر کل اتاق اصناف تاکید کرد که وضعیت فعالیت مشاغل در همه استان‌ها بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که روز گذشته، بعد از پایان تعطیلات سراسری شش روزه استان‌های تهران و البرز، رئیس اتاق اصناف تهران گفت که فقط مشاغل گروه یک در تهران مجاز به فعالیت هستند، اتاق اصناف ایران می‌گوید ملاک، آخرین اطلاعیه‌ای است که بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد باقر مجتبایی،  دبیرکل اتاق اصناف ایران، درباره وضعیت فعالیت مشاغل در وضعیت جدید کرونایی کشور گفت: با اتمام تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز،  همه کشور مشمول مصوبه محدودیت هفت شغل هستند و سایر مشاغل می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

هفته گذشته اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود که بر اساس آن فعالیت کلیه مشاغل صنفی با رعایت پروتکل بهداشتی به جز هفت گروه شغل صنفی شامل رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)؛  تالارهای پذیرائی؛ سالن های سینما و تئاتر؛ پاساژها و بازارهای سربسته، به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل؛ استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی؛ شهربازی و باغ وحش‌ها؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی،  در تمامی شهرهای سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی مجاز است.

در این اطلاعیه به تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیر ماه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، استناد و مقرر شده بود که در تعطیلات شش روزه تهران البرز از سه شنبه هفته گذشته به مدت شش روز، فقط گروه یک شغلی مجاز به فعالیت باشند که این تعطیلات دو روز پیش تمام شد.

بر این اساس در حال حاضر در همه شهرهای قرمز، فقط فعالیت هفت شغل محدود و مابقی مجاز به فعالیت هستند.

البته مشاهدات میدانی حاکی از آن است که حتی در تعطیلات سراسری تهران برای کنترل بیماری کوید ۱۹ که از سه شنبه هفته پیش شروع شد و تا روز گذشته ادامه داشت همه اصناف غیرضروری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بر اساس گزارش‌های میدانی شرایط اقتصادی و نبود حمایت‌های دولتی در این وضعیت تاثیرگذار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران ستاد ملی کرونا اتاق اصناف بر اساس شش روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی