Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@04:20:59 GMT

کمپین ۶ ماهه چین برای پاکسازی اپ های غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۴۳۶

به گزارش پارس نیوز به نقل از ایندپندنت، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد کمپینی ۶ ماهه برای پاکسازی مشکلات جدی در اپ های اینترنتی راه اندازی کرده که حقوق مصرف کننده را نقض می‌کنند، مختل امنیت سایبری هستند و تنظیم بازار را برهم می‌زنند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک هشدار آنلاین اعلام کرد شرکت‌ها باید سریع‌تر اپ های پاپ آپی را اصلاح کنند که کاربران را فریب می‌دهند، گمراه می‌کنند یا کاربران را وادار به استفاده از سرویس‌های ناخواسته می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور بخشی از تلاش گسترده دولت چین برای قانونمند کردن صنایع فناوری و نظارت بر اطلاعات شخصی است. پیش از این نیز مقامات جریمه و مجازات‌هایی برای برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری چین تعیین کرده‌اند.

کمپین مذکور روز جمعه آغاز و روز یک شنبه پانزدهمین فهرست از اپ های نیازمند اصلاح نیز منتشر شد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به ۲۲ مورد نقض قانون اشاره کرده که باید در اپ ها اصلاح شوند. یکی از این موارد پنجره‌های پاپ آپ است که یک چالش جدی به حساب می آیند.

دیگر موارد نیازمند اصلاح در اپ ها شامل مسدود کردن لینک‌های وب سایت‌های دیگر و دخالت در محصولات یا سرویس شرکت‌های دیگر، ایجاد تهدید برای امنیت اطلاعات (اشاره به رمزگذاری نکردن اطلاعات حساس هنگام انتقال) و عدم دستیابی به رضایت کاربران قبل از فراهم کردن اطلاعات برای طرف دیگر هستند.

در این اواخر رگولاتورهای چین سعی کرده‌اند قوانین ضد انحصار، امنیت اطلاعات و غیره را در چند شرکت بزرگ فناوری در حوزه‌های سرگرمی، خرده فروشی و بخش‌های دیگر اجرا کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: صنعت فناوری اطلاعات مشکلات حقوق تنظیم بازار فناوری چین دولت قانون امنیت اطلاعات چین صنعت فناوری فناوری اطلاعات مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)

بانک دی به منظور تکمیل کادر فنی خود در زمینه پشتیبانی، نگهداری و توسعه سامانه‌های مرتبط با حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات، از متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دعوت به همکاری کرد.   به گزارش روابط عمومی بانک دی، واجدین شرایط می‌توانند رزومه و مستندات خود شامل مشخصات هویتی، سوابق تحصیلی و کاری، دوره‌های آموزشی، پروژه‌های انجام شده، توانمندی‌های تخصصی و فنی خود را به پست الکترونیک ims@bank-day.ir  ارسال کنند.   شرایط عمومی:   •   خانم‏‏‏/ آقا (در خصوص آقایان دارای کارت پایان خدمت ‏‏‏‏/ معافیت غیر پزشکی)   •   دارای حداقل مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته تحصیلی کامپیوتر‏‏‏‏/ فناوری اطلاعات (IT)   •   شرایط سنی ۲۲ تا‏‏ ۴۰ سال   •   دارای گواهی عدم سوء پیشینه   •   عدم اشتغال به تحصیل   •   توانایی کار گروهی   •   علاقه‌مند به توسعه شخصی   •   سکونت در شهر تهران   شرایط و قابلیت‌های اختصاصی نیروی متخصص در حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات   •   حداقل ۳‏‏‏‏ سال تجربه کاری مرتبط در امنیت اطلاعات (فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های دولتی معاف از این بند می‌‌باشند)   ۱- مسلط به مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری و دارا بودن تجربه کاری   ۲- مسلط به مفاهیم امنیت سایبری   ۳- توانایی کار با داشبوردهای آنتی ویروس و EDR,XDR,…   ۴- آشنایی و تجربه کاری با تجهیزات شبکه مانند Firewall, UTM , WAF   ۵- آشنایی با سرویس های مایکروسافتی از جمله (Active Directory – DNS – DHCP – Exchange)   ۶- آشنایی با حملات سایبری (SQL , XSS ,Phishing, DDoS, Malware , …) و نحوه مقابله با آنان   ۷- آشنایی با مفاهیم و استانداردهای امنیت اطلاعات از جمله  ISMS   ۸- آشنایی با مقاوم‌سازی امنیتی و تنظیمات تجهیزات زیر ساختی مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری   ۹- آشنایی و تجربه کاری در حوزه تست نفوذ شبکه و نرم افزار   ۱۰- آشنایی با مفاهیم و تجربه کاری در بهره برداری از ابزارهای مرکز عملیات امنیت (SOC)   ۱۱- آشنایی و تجربه کاری در حوزه مدیریت پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات   ۱۲- آشنایی با چارچوب و استانداردهای مدیریت فناوری اطلاعات نظیر ITIL, COBIT , …   ۱۳- آشنایی و توانایی کار با ابزارها و روش‌های مدیریت پروژه   ۱۴- آشنایی با ابزارهای حوزه SIEM، آشنایی با روش‌های جمع آوری LOG تجهیزات و کار با آنها   ۱۵- توانایی کار به‌صورت شیفتی در مرکز عملیات امنیت  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وام بانکی 300 میلیون تومانی بانک دی با سود کم

دیگر خبرها

  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!