Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:56:47 GMT

مهمترین علت کمبود برق در کشور از نظر مردم چیست ؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۶۰۷

مهمترین علت کمبود برق در کشور از نظر مردم چیست ؟

مدتی است  کشور با کمبود برق مواجه شده است و برای جبران این کمبود دست به خاموشی های  طولانی مدت در کشور زده است .  این خاموشی ها همراه با گرم شدن هوا نارضایتی در مردم به وجود آورده است . در این راستا  اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا  نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به موضوع « تاثیرات قطع برق » اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد اعلام نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۲۷ تیر تا ۴ مرداد ماه  جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و نزدیک بر  ۱۰  هزار نفر  در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند که  مهم ترین علت کمبود برق در کشور چیست ؟ ۵۰.۹  درصد پاسخگویان  «استخراج بیت کوین » را مهم ترین علت کمبود برق  دانستند. « فرسودگی نیروها »‌ با ۳۲.۲ درصد ،‌ «‌افزایش مصرف عمومی »‌ با ۹ درصد و «‌خشکسالی »‌ با ۷.۹ درصد  از سوی پاسخگویان   به عنوان مهم ترین علت کمبود برق در کشور انتخاب شده است .

  در این نظرسنجی چهار سوال ؛ ۱-  آیا در یک هفته اخیر با قطع برق مواجه شده اید ؟  ۲-  آیا قطع برق بر کسب و کار شما تاثیر گذاشته است ؟ ۳- به نظر شما مهم ترین علت کمبود برق در کشور چیست ؟  ۴-  به نظر شما مهم ترین راه مقابله با قطعی برق در شرایط کنونی چیست ؟ ۵- به نظر شما کدام بخش ها بیش از همه از قطعی برق آسیب می بیند ؟ مطرح شد.

 نتایج نشان داد ؛ ۷۰.۸  درصد پاسخگویان ‌« تعطیلی مزارع بیت کوین »  را مهم ترین راه مقابله با قطعی برق در شرایط کنونی می دانند. « تغییر برنامه فعالیت ادارات، صنوف و کارخانه ها »‌ با ۱۵ درصد ، ‌«کاهش مصرف برق خانگی»‌ با ۷.۷ درصد  و «‌افزایش تعرفه برق» با ۶.۵ درصد  به عنوان راههای مقابله با قطعی برق در شرایط کنونی از سوی شرکت کنندگان در این نظر سنجی انتخاب شده است .

در پاسخ به سوال ؛ به نظر شما کدام بخش ها بیش از همه از قطعی برق آسیب می بیند؟ گزینه «‌بنگاه های تولیدی»‌ با ۵۸.۴ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است .  «‌ مصرف کنندگان خانگی »‌ با ۲۱.۱ درصد ،‌ »‌ واحدهای خدماتی » با ۱۴.۷ درصد و « بخش کشاورزی »‌ با ۵.۸ درصد  در مراتب دیگر قرار گرفتند. 

آمار بدست آمده حاکی این است ؛‌  ۵۳.۳ درصد پاسخگویان  به میزان «زیاد »  کسب و کارشان با قطعی برق  دچار مشکل شده است .  ۲۵.۲ درصد «‌تاحدی »‌ و ۲۱.۵ درصد به میزان  «کم »  با قطعی برق کسب و کارشان دچار مشکل شده است .

۵۶.۲  درصد پاسخگویان  اعلام کردند در یک هفته اخیر با قطعی برق مواجه شده اند و ۴۳.۸ درصد نیز با قطعی برق در یک هفته اخیر مواجه نشدند .

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسایل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۴۱   نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسؤولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور،  وعده ها و شعارهای تبلیغاتی ، مناظره های انتخاباتی ،  فرجام مناظره ها ، مشارکت در انتخابات و  اولویت های رییس جمهوری منتخب ، نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده، بحران کم ، روند واکسیناسیون کرونا  و تاثیرات قطع برق  مطرح کند.

برچسب‌ها نظرسنجی آنلاین ایرنا قطعی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظرسنجی آنلاین ایرنا قطعی برق نظرسنجی آنلاین ایرنا قطعی برق درصد پاسخگویان قطعی برق نظر شما قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟