Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، اکثر آمریکایی‌هایی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند بیش از آنکه نگران قطع بودجه پلیس باشند نگران افزایش جرم و جنایت هستند.

برای مثال نظرسنجی از ساکنان شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا نشان می‌دهد ۹۰ درصد از مردم خواستار افزایش تعداد ماموران پلیس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی طرح مشترک روزنامه یو اس‌ ای تودی و نهادی به نام "مطبوعات آزاد دیترویت" بود که دانشگاه سافولک آن را برگزارکرد.

ساکنان این شهر می‌گویند با افزایش تعداد ماموران پلیس در خیابان ها، احساس امنیت بیشتری می‌کنند. تنها ساکنان دیترویت نیستند که چنین دیدگاهی دارند. نظرسنجی ماه گذشته نشان می‌دهد ۷۰ درصد دموکرات‌های سیاه پوست خواستار حضور گشتی‌های بیشتر پلیس در شهر نیویورک هستند.

در همین نظرسنجی، ۲۱ درصد از افرادی که به احتمال زیاد گرایش دموکرات داشتند حتی خواستار حضور ماموران لباس شخصی در محلات نیویورک برای مبارزه با جرم و جنایت شدند.

همچنین نظرسنجی دیگری در شیکاگو در ایالت ایلینویز که ماه گذشته میلادی برگزار شده بود نشان می‌دهد ۷۹ درصد افرادی که مورد پرسش قرار گرفته بودند اعلام کردند وقتی پلیس در محله شان حضور دارد احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

این نظرسنجی‌ها مشابه با سایر نظرسنجی‌هایی است که پس از قتل جورج فلوید، شهروند بی گناه آمریکایی آفریقایی تبار برگزار شد. در پی قتل جورج فلوید بسیاری از افراد خواستار قطع بودجه پلیس شده بودند.

در نظرسنجی دیگری که روزنامه یو اس‌ای تودی انجام داد مشخص شد حدود ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها گفتند جرائم خشن در یکسال گذشته افزایش یافته است. ۷۰ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند خواستار افزایش بودجه پلیس هستند و با کاهش بودجه پلیس مخالفند. نظرسنجی انجام شده در شهر دیترویت نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد مردم با شعار مترقی «بودجه پلیس را قطع کنید» مخالف هستند.

براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، حمل سلاح در این کشور از سوی شهروندان به رسمیت شناخته شده است. سالانه ده ها هزار نفر در ایالات متحده در خشونت های ناشی از سلاح گرم کشته و زخمی می شوند. با این حال، لابی های تسلیحاتی مانع از تصویب قوانینی برای کنترل فروش سلاح در این کشور می شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیراندازی آمریکا نظرسنجی نشان می دهد بودجه پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند