Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@11:19:10 GMT

اعلام وضعیت فوق حاد کرونایی در مازندران

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۶۵۲

اعلام وضعیت فوق حاد کرونایی در مازندران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این  اطلاعیه آورده است: علیرغم هشدارهای متخصصان و دست اندرکاران حوزه سلامت درباره عواقب خطرناک انتشار افسارگسیخته گونه جدید کووید ۱۹، وضعیت بیماری در استان به حالت فوق حاد رسیده و ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی بزودی اشباع خواهد شد.

در این اطلاعیه با هشدار اینکه اشغال کامل تخت‌های بیمارستانی در تمامی شههای استان و خستگی مفرط کارکنان درمانی، ارائه خدمات به  بیماران را  بسیار دشوار خواهد کرد، تاکید شده است:  در این شرایط حساس، حتی در صورت اضافه شدن تخت‌های جدید از طریق استقرار بیمارستان‌های صحرایی، با کمبود نیروی مجرب برای ارائه خدمت در مراکز یاد شده مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به مردم نوشت: در چنین وضعیت دشواری، تنها هوشمندی و همدلی شماست که می تواند در نجات این کشتی طوفان زده از غرقابه وحشت افزای کرونا، یاری‌گر ما باشد و از این رو، استدعا داریم دست کم برای یک تا دوهفته - به سهم خود -  در فروکش کردن شعله‌های مهیب پیک پنجم کرونا با تعطیلی داوطلبانه اصناف و پرهیز از هرگونه تجمع ، مراسم، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری، ماندن در خانه و استفاده دقیق و کامل از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  یاریمان کنید.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داده است در صورت تداوم بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی و عادی انگاری عمومی، پس از این برای بیماران بدحال ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های استان وجود نخواهد داشت و مسئولیت خسارت‌های جانی و مالی ناشی از شیوع این ویروسِ جانکاه بر گُرده یکایک افرادی است که پروتکل‌های بهداشتی را با برگزاری تجمع‌ها و یا شرکت در آنها نادیده می‌گیرند.

مازندران از هشتم تیرماه با ورود آمل به وضعیت قرمز وارد موج پنجم کرونا شد، موجی که در کمتر از یک هفته نیمی از شهرهای استان را قرمز کرد و دو هفته بعد تعداد مناطق قرمز را به ۱۷ شهرستان افزایش داد.

موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان از ۲ هزار و ۵۰۰نفر عبور کرد  که بیشترین میزان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان است.

همچنین تعداد بیماران سرپایی روزانه در استان نیز از مرز هشت هزار نفر عبور کرده است که بنابر گفته مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، رکوردشکنی محسوب می‌شود و علت آن عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که سبب شد مازندران بدترین وضعیت کرونایی را از ابتدای ورود ویروس کرونا طی ۱۸ ماه اخیر تجربه کند.

بنابر گفته مسئولان علوم پزشکی مازندران یکی دیگر از آمارهای نگران کننده در موج پنجم کاهش سن مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا و افزتایش میزان فوتی است به گونه ای که میزان فوتی های استان  در تیر ماه  سال جاری نسبت به خرداد ماه ۲.۵ برابر افزایش داشته است و به ۱۶۷ نفر رسید.

46

کد خبر 1539050

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مازندران علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است