Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:33:14 GMT

نماز جمعه قدرت و عظمت اسلام را نمایان می کند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۴۳۴

نماز جمعه قدرت و عظمت اسلام را نمایان می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اظهارکرد: باید مسائل فکری مورد نیاز جامعه در خطبه های نماز جمعه مطرح و خطیب جمعه وظیفه آگاهی بخشی جامعه و امت اسلامی را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان افزود: نماز جمعه نعمت بزرگ الهی و حج مساکین و از فرائض بسیار با اهمیت و مهم جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجتماع بزرگ امت اسلامی در روزهای جمعه در تمامی بلاد اسلامی تشکیل می شود و همانند برگزاری حج است و مسلمانان هر هفته در هر کجای جهان اسلام که باشند باشکوه در نماز جمعه شرکت می کنند و قدرت و عظمت اسلام را نمایان می کنند.

نورمفیدی ادامه داد: انقلاب با عظمتی را که حضرت امام خمینی (ره) تشکیل و تاسیس کردند، نیازمند یک پشتوانه دائمی بود که نشان دهد ما در صحنه هستیم و این نمازجمعه است که می تواند چنین پشتوانه ای را داشته باشد.

وی اضافه کرد: فلذا دشمنان ما از برگزاری باشکوه نمازهای جمعه ناراحت هستند و از خلوت شدن نماز خوشحال می شوند، به طوری که اگر نماز جمعه خلوت شود می گویند انقلاب پایگاه خودش را از دست داده بنابراین بر مومنین و انقلابیون فرض است که این قدرت و پشتوانه را برای انقلاب همیشه نشان بدهند.

کد خبر 5266745

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان آیت الله نورمفیدی خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا خشکسالی واکسیناسیون مجلس شورای اسلامی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است