Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین طباطبایی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص عملکرد قابل قبول تیم ملی بسکتبال ایران در بازی نخست خود در مرحله گروهی المپیک توکیو اظهار داشت: المپیک و حضور در این بازی‌ها یکی از اهداف اصلی فدراسیون بسکتبال در ۳ سال اخیر و از زمان تصدی بنده بر ریاست این فدراسیون بود. این هدفگذاری درست و منطقی بود و خوشبختانه با صعود به المپیک به این هدف مهم رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود مسیر سخت برای کسب سهمیه المپیک که برخلاف دور‌های گذشته مانند ۲۰۰۸ پکن که تیم قهرمان آسیا راهی المپیک می‌شد، اما مسیر رسیدن به المپیک توکیو به مراتب سخت‌تر از ادوار قبلی بود، زیرا نوع و روش حضور در المپیک فرق کرده بود و باید از یک مسیر ۲.۵ ساله مسافر المپیک می‌شدیم.

وی تصریح کرد: ابتدا باید در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت می‌کردیم و سپس با عملکرد خوب در جام جهانی و کسب دو برد و سه باخت، بسکتبال ایران راهی المپیک شد. این هدف اصلی ما در فدراسیون بسکتبال بود که رسیدیم. در المپیک بهترین تیم‌ها و بهترین بازیکنان حضور دارند، بنابراین سطح کیفی این آوردگاه بسیار بالاست. در این بازی‌ها همه دنبال قهرمانی و نشان دادن بهترین کیفیت خود هستند.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره شکسنت نزدیک مقابل تیم جمهوری چک خاطرنشان کرد: تیم ایران به عنوان نماینده آسیا عملکرد بسیار خوبی در بازی برابر جمهوری چک داشت. این را باید در نظر بگیریم که سطح بسکتبال آسیا از اروپا پایین‌تر است و هیچ کس فکر نمی‌کرد، ایران چنین بازی خوبی مقابل چک انجام دهد. تیم چک از مسیر بسیار سختی توانسته بود سهمیه المپیک را کسب کند و با برتری مقابل تیم‌های قدرتمندی مانند ترکیه، یونان و کانادا که هر کدام مدعی قهرمانی در المپیک هستند جواز حضور در المپیک را کسب کرده بود. اگر کمی بازیکنان هوشیارتر بودند و در لحظات پایانی قدر فرصت‌ها را می‌دانستند، می‌توانستیم پیروز این بازی باشیم و اولین برد بسکتبال ایران در تاریخ المپیک را کسب کنیم. خوشبختائنه علی رغم شکست با اختلاف ۶ امتیاز توانستیم بازی خوبی را نشان دهیم و نماینده شایسته‌ای برای ایران و بسکتبال آسیا باشیم.

طباطبایی در خصوص تمجید ویژه فیبا از عملکرد بسکتبالیست‌های ایرانی گفت: در پایان بازی با چک، مسیولین فیبا آسیا و جهانی که کنار من در جایگاه حضور داشتند، تبریک گفتند و اعتراف کردند که انتظار چنین بازی باکیفیتی از ایران را نداشتند. این بازی تقدیر و تمجید فیبا نیز را به دنبال داشت و همانگونه که گفتم با بازی خوب و حساب شده به خصوص در کوارتر چهارم، بازیکنان ایران نشان دادند که می‌توانند اختلاف ۲۱ امتیازی را به ۴ امتیاز کاهش دهند. حتی مربی تیم چک هم اعتراف کرد که انتظار چنین بازی خوبی از تیم ایران به عنوان نماینده آسیا را نداشت. خوشحالیم که بازیکنان به حدی از خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند با تیم‌های بزرگ رو در رو شوند. فیبا هم در سایتش اعلام کرد بسیار بازی جوانمردانه‌ای از ایران دیدیم و بازیکنان ایران هرگز تسلیم نشدند و توانستند اختلاف را به کمترین میزان کاهش دهند.

رییس فدراسیون بسکتبال که در توکیو حضور دارد با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها اظهار کرد: برای اینکه بسکتبال ایران را به سطح بسکتبال دنیا برسانیم راه زیادی پیش رو است و آنچه که برایم اهمیت دارد، ایجاد زیر ساخت‌ها و شرایط بهتر برای این رشته است. باید از بازی‌های المپیک درس بگیریم و شرایط جدید و هوشمندانه‌تری برای بسکتبال کشور ایجاد کنیم تا با این داشته‌ها و زیرساخت ضعیفی که در اختیازمان است، بتوانیم از این جوانان مستعد بیشتر استفاده کنیم و شرایط خوبی برای برای آینده بسکتبال ایجاد کنیم.

  بیشتر بخوانید: نوری: سال‌ها پشت نسل طلایی بسکتبال خواب بودیم/ بسکتبال ایران مشکل قد و فیزیک دارد

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال بسکتبال ایران بازی خوبی چنین بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت، حریقی در منطقه امامزاده ابراهیم شفت (استان گیلان) مخابره شد که خیلی زود به سر خط خبرها رسید؛ آتشی گسترده که گریبان بازار این امامزاده را گرفت و به سرعت وسعت یافت تا جایی که در نهایت از ده‌ها واحد مسکونی و تجاری جز تلی از خاکستر برجای نگذاشت.

رویدادی که به سرعت توجه بسیاری از هموطنان مان در سراسر کشور را به خود جلب کرد به ویژه از این رو که تصاویر مغازه ها و خانه ها قبل از حریق با ویرانه های برجای مانده از ماجرا بعد از آتش سوزی دست به دست می شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا تدابیر لازم برای پیشگیری از این وقایع اتخاذ و اجرایی شده بود یا خیر؟

سوال مهمی که با بازدید میدانی برخی مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از محل حادثه و تاکید بر تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق، این انتظار به وجود آمد که پاسخ بیابد و حالا به نظر می رسد گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

این را می شود از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت که با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد