Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال طی گزارش در مورد این حادثه عنوان کرد: پس از گذشت بیش از یک ماه از حادثه مجتمع مسکونی چمپلین در میامی ایالت فلوریدا، مسئولان اعلام کردند هویت آخرین قربانی این حادثه مشخص شد و کل امار کشته‌شدگان این حادثه به ۹۸ نفر رسید.

استدلا هدایا ۵۴ ساله نام آخرین قربانی این فاجعه است که بقایای اجسادش چند روز پیش کشف و روز گذشته به طور رسمی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان میامی در حالی اعلام کرده اند از تمامی ابزارها و امکانات لازم برای رسیدگی به این فاجعه استفاده کرده‌اند که هنوز نیز مشخص نیست چرا اعلام آمار نهایی و کشف بقایای اجساد قربانیان بیش از یک ماه بطول انجامیده، در حالیکه آمریکا خود مدعی در اختیار داشتن برترین فناوری و امکانات در جهان بوده است.

در این میان ارائه قطره چکانی اطلاعات برای عموم مردم آمریکا در مورد فرو ریختن بخشی از این مجتمع مسکونی نیز خود سوالات و گمانه‌زنی‌های مختلفی را به همراه داشته است.

از زمان فرو ریختن بخشی از این مجتمع مسکونی، نیروهای امداد و جستجو فعالیت خود را در میان آوارها اغاز کردند و در نهایت بیش از ۱۴ هزار تن آوار را برای یافتن باقی مانده اجساد جابجا کردند.

یک قاضی در آمریکا چند روز پیش حکم داد که قربانیان و خانواده هایی که زندگی شان تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته، دست کم به طور کلی ۱۵۰ میلیون دلار به صورت اولیه غرامت دریافت خواهند کرد.

در حالیکه هنوز دلیل اصلی فروریختن این مجتمع مسکونی مشخص نشده، براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده، در این ساختمان با حدود ۴۰ سال قدمت نشانه هایی از آسیب هایی ناشی از خرابی وجود داشته است.

سوم تیرماه ۱۴۰۰ بخش جنوبی برج چمپلین واقع در ناحیه سرفساید از حومه شهر میامی ایالت فلوریدا ساعت ۱:۳۰ به وقت محلی به یکباره فرو ریخت؛ برج ۱۲ طبقه ای که زمان ساخت آن به سال ۱۹۸۱ میلادی باز می گردد و کار یک شرکت کانادایی به نام  «ناثان ریبر» است.

رسانه های آمریکایی با بررسی سوابق کارشناسی از این برج فرو ریخته یکی از دلایل مهم آن را اشکال در سیستم دفع آب آن دانسته که حتی تا پیش از فرور ریختن بخشی از این برج ترک هایی در ستون ها واقع در طبقات زیرین و پارکینگ آن بوجود آمده بود.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلوریدا میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فلوریدا میامی ایالات متحده آمریکا فلوریدا میامی مجتمع مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر گرگان گفت: در پی آتش سوزی یک منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان یک نفر جان باخت و علت حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا، موسی الرضا صفری اظهار کرد: این حادثه در کوی شهریار گرگان کوچه شهریار دوم روی داد و بر اثر آن یک مرد جان خود را از دست داد.

وی گفت: این آتش سوزی که شعله های آن از پنجره به بیرون زبانه می کشید سبب سوختن تمامی وسایل خانه و دودزدگی کامل شد و ماموران آتش نشانی از سرایت آتش به واحدهای دیگر جلوگیری کردند.

وی افزود: همزمان با خاموش کردن آتش ماموران جسم بی جان یک مرد را نیز مشاهده کردند که در اختیار ماموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.علت حادثه در دست بررسی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است