Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی عرب روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این مراکز با هدف توسعه منابع انسانی، بهره‌وری کارگاهی، کمک به قیمت تمام شده و کیفیت محصولات و خدمات واحدهای تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان با چهار محور برنامه‌های خود را در سال جاری در دستور کار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ترویج و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی که اصل برنامه ما در هفته ملی مهارت و در طول سال است را مدنظر دارد همچنین آموزش بر مبنای نیازسنجی و تقاضامحوری که به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان است را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان برای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش می‌شود از ظرفیت دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

عرب با بیان اینکه توسعه مهارت‌آموزی در راستای تحقق عدالت اجتماعی از دیگر برنامه‌ها در سال جاری است تصریح کرد: سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای، سازمانی عریض و طویل است و وسعت برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در ۱۸ بخش اعم از مراکز ثابت، پادگان‌ها، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانشجویان، زندانیان، آسیب‌دیدگان اجتماعی، روستاییان، عشایر، دانشجویان، زنان و سایر اقشار خلاصه می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری ارائه آموزش‌های مهارتی با کیفیت و اثربخش است که در این زمینه تلاش می‌شود متناسب با تقاضاها و نیازهای بازار کار حرکت کنیم و این آموزش‌ها اثربخش و بسترساز اشتغال باشد و گرهی از مشکلات اقتصادی استان بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ حدود ۱۶ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند گفت: این تعداد معادل سه میلیون و ۵۴ هزار و ۵۰ نفر ساعت بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۷۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر ساعت آموزش ارائه شده است اما به دلیل شیوع کرونا آموزش‌های ما تحت تاثیر قرار گرفت و آموزشگاه‌های آزاد آسیب فراوانی دیدند.

عرب از ارائه آموزش به یک هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۳۰۹ هزار و ۸۲۹ نفر ساعت خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای امسال ۹۸ حرفه آموزشی در بخش خصوصی اجرا و پنج مجوز صادر شده است.

وی به برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: در این خصوص متناسب با شرایط مناطق مختلف در هر ماه، در هر شهرستان یک روستا انتخاب و مشکلات مردم اعم از جوشکاری، لوله‌کشی تاسیسات، برق ساختمان، تعمیر آبگرمکن، حوزه آرایش و پیرایش، خیاطی و سایر موارد برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح مربوط به خراسان جنوبی است و می‌تواند در ترویج آموزش‌ها و فرهنگ مهارت‌آموزی کمک کند و مشکلات مردم نیز رفع می‌شود.

عرب افزود: در سه ماه آخر سال ۹۹ یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی و آموزش‌های کسب و کار بوده که در شورای پژوهش و نیز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شده و موافقت‌نامه مالی آن به‌زودی مبادله خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مرکز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است گفت: این مرکز بازویی برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است و مهارت‌های بازاریابی، کارآفرینی با رویکردهای kab و syb و سایر مهارت‌های لازم در حوزه‌های کسب و کار در این مرکز ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش ما بر این است این آموزش‌ها به اکثر نقاط استان برسد عنوان کرد: در این خصوص پیش‌بینی می‌شود به صورت الکترونیکی آموزش‌ها را به همه نقاط استان ارائه دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی استان اظهار داشت: وجود ۱۳۲ معدن در شهرستان نهبندان ما را بر آن داشت که راه‌اندازی دپارتمان معدن در این شهرستان را در دستور کار قرار دهیم که امید است در هفته آینده به بهره‌برداری برسد.

عرب با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی این دپارتمان تلاش‌های بسیاری شده است گفت: این دپارتمان در ۲ بخش آموزش شاغلان حوزه معادن و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و آموزش تعمیر تجهیزات معدنی و ماشین‌آلات سنگین معدنی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز جوار معدنی با کمک ایمیدرو تا پایان مرداد افتتاح می‌شود بیان کرد: کمیته آموزش در صنایع با حضور مدیران کل تعاون و صمت در این سازمان تشکیل شد و به واحدهای تولیدی و کارخانه‌هایی که بیش از ۳۷ نفر نیروی انسانی دارند مجوز آموزشی تحت عنوان مراکز جوار کارگاهی اعطا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه طبق آمار منتشر شده حدود ۴۲ درصد از بیکاران ما را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند بر آن شدیم در دانشگاه‌ها نیز فعالیت خوبی داشته باشیم و در این زمینه در چهار دانشگاه استان مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی را راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: تلاش می‌شود مهارت را از غربت خارج کنیم زیرا مهارت بین خانواده‌ها و جامعه ما جای خود را پیدا نکرده است و باید به دنبال این باشیم که جریان‌سازی مهارت در جامعه اتفاق بیفتد.

عرب اظهار داشت: مهارت‌آموزی باید جزئی از سبد برنامه‌ای خانواده‌ها باشد زیرا راه برون‌رفت از مشکلات اشتغال و اقتصاد در جامعه کسب مهارت است و جامعه باید از سمت مدرگ‌گرایی به مهارت‌آموزی برود.

برچسب‌ها بیرجند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان جنوبی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان جنوبی بیرجند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خراسان جنوبی مهارت اموزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مهارت آموزی راه اندازی برنامه ها سال جاری آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صفیه رجبی افزود: نخستین دوره از دیروز با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد. وی ارتقای مهارت قالی بافان را یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش‌های اصیل دانست و گفت: این دوره‌های مهارت آموزی نقش مهمی در فراگیری روش‌های نوین هنر در ارتقای این صنعت دارد. رئیس اداره فرش صمت گیلان؛ افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه‌های تولید این را از دیگر مزایای دوره‌های آموزشی عنوان کرد. وی در پایان تصریح کرد: قرار است، دوره ارتقای مهارت قالی بافان برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه فرش دستبافت، در قالب ۵ دوره آموزشی، طبق دستورالعمل‌های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی