Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@14:40:54 GMT

واقعه غدیر در همدان بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۴۲۶

واقعه غدیر در همدان بازسازی می‌شود

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: آیین بازسازی واقعه غدیر در راستای معرفی، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل های آینده و الگو سازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات روز جمعه هشتم مرداد ساعت ۱۸ در باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی صلواتیان با اعلام این خبر، افزود: انتقال واقعه غدیرخم با زبان هنری موجب ماندگاری در ذهن مردم خواهد شد و به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای این نمایش را  تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با بازسازی این واقعه به‌ صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و سیره نبوی و معصومان را با استفاده از هنر به همگان نشان دهیم.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان یادآور شد: تمامی آیین های مرتبط با جشن عید بزرگ غدیر براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، با اجرا و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به خصوص اصل فاصله گذاری اجتماعی، حضور در فضای باز و جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

صلواتیان با تاکید بر تبیین ماهیت این واقعه تاریخی برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان عنوان کرد: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت است که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

وی، امام‌شناسی و افزایش معرفت و معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تاکید کرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است ادامه داد: تولید برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد که در این هفته برنامه‌های مختلف از جمله اطعام نیازمندان از سوی هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

صلواتیان اظهار داشت: مردم استان می توانند کمک های نقدی خود برای شرکت در اطعام و نذر غدیر به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۳۰۳۷۰۷۱۸۴ به نام ستاد مردمی غدیر استان واریز کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان ستاد مردمی غدیر استان واقعه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر موسوی با اشاره به برگزاری جشنواره روایان غدیر اظهار کرد: به همت کانون استان قزوین در اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین فراخوان جشنواره استانی راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی با اشاره به قالب آثار ارسالی اظهار کرد: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده و زمان برگزاری آئین اختتامیه چهارم تیر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضائل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد با شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

موسوی با اشاره به شرایط ارسال اثر به این جشنواره تاکید کرد: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود.

وی با بیان اینکه آثار با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد، اضافه کرد: در بخش شعرخوانی شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند، در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

کد خبر 6096853

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان