Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:34:06 GMT

کاهش ۲۹ درصدی بارندگی در گلستان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۴۲۵

کاهش ۲۹ درصدی بارندگی در گلستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بر مبنای ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای گلستان ، از اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ تیر سال جاری ،مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان ۳۱۶ میلیمتر بوده است.

او ادامه داد: این میزان نسبت به آمار بلند مدت که ۴۴۲ میلی متر است، ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: مقدار افزایش و کاهش بارش در هر حوضه آبریز مانند، گرگانرود ۳۲ درصد، اترک سفلی ۱۹ درصد، قره سو ۳۱ درصد، نکارود علیا ۲۸ درصد و خلیج گرگان ۲۸ درصد کاهش نسبت به بلند مدت ثبت شده است.

او گفت: متوسط دمای اندازه گیری شده نیز متوسط ایستگاه معرف دشت ۱۷.۷ درجه سانتیگراد که نسبت به آمار بلندمدت که ۱۶.۳ درجه سانتیگراد است، ۱.۴ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

حسینی افزود: متوسط دمای ایستگاه معرف ارتفاعات، ۱۰.۶ درجه سانتیگراد که نسبت به آمار بلند مدت که ۹.۴ درجه سانتیگراد است، ۱.۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت: ذخیره آبخوان‌های استان حدود ۲۶۹ میلیون متر مکعب حدود ۲۲ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

حسینی افزود: این آبخوان‌ها شامل، آبخوان‌های کم عمق که حدود ۲۰۱ میلیون مترمکعب وآبخوان‌های عمیق حدود ۶۸ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخوان ها کم آبی کاهش بارندگی درجه سانتیگراد نشان می دهد نسبت به آمار بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان